بایدها و نباید های یک خانه ایده آل

باید و نبایدهای یک خانه ایده آل

باید و نبایدهای یک خانه ایده آل

حتما شما هم دوست دارید خانه ایده آل و زیبای خود را داشته باشید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید و چه کارهایی را برای زیباتر شدن آن انجام دهید ولی ما به شما در این راه یاری می رسانیم و در زیر نکاتی در مورد بایدها و نباید های دکوراسیون خانه آورده شده است.

بایدهای دکوراسیون خانه:

میان لوازم قدیمی و جدید تعادل برقرار کنید

یکی از راههای زیبا کردن خانه این است که میان لوازم قدیمی و لوازم جدید تعادل برقرار کنید. مثلا یک ساعت قدیمی در یک خانه به سبک مدرن بسیار به چشم می آید یا اگر هم اتاق یا خانه شما به سبک سنتی است، لوازم عتیقه مانند میزهای عسلی یا حتی کلکسیون دوربین یا ظرف های خود را میتوانید با لوازم مدرن ترکیب کنید. با انجام این کار به نظر می رسد که وسایل خانه خود را طی چندین سال خریده اید نه این که همه را با هم و یک جا.
بایدها و نباید های طراحی یک خانه ایده آل | مرجع تخصصی مسکن کیان

تمرکز روی دیوار

یکی از دیوارهای خانه خود را انتخاب و آن را با کاغذ دیواری بپوشانید یا رنگی متفاوت کنید تا بیشتر به چشم آید و مرکز توجه خانه شما شود و در اتاق های کوچک تر می توانید به جای دیوار، سقف را برای این کار انتخاب کنید. این روش باعث می شود که علاوه بر زیبایی فضا، چشم ها به سمت بالا حرکت کنند و فضا بزرگ تر به چشم آید.
اگر فضایی در خانه شما سرد و بی روح به نظر می رسد، برای گرم کردن آن از عناصر طبیعی مانند چوب یا گل و گیاه کمک بگیرید و حتی در فضایی که به سبک مدرن طراحی شده نیز می تواند از گل و گیاه استفاده کنید و باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که باید تعادل را رعایت کنید.

دنبال کردن مد

اگر از طرحی که تازگی ها مد شده خوشتان آمده است و دوست دارید در دکوراسیون خانه خود از آن استفاده کنید شما را منع نمی کنیم اما در این کار زیاده روی نکنید چون مد هر روزه در حال تغییر میباشد و این امر ممکن است برای شما کمی سخت و خسته کننده باشد.

اتاق ها را یک شکل نکنیدبایدها و نباید های طراحی یک خانه ایده آل | مرجع تخصصی مسکن کیان

هر فضا باید شخصیت خاص خود را داشته باشد بنابراین سعی کنید مکان های مختلف خانه را شبیه به هم تزیین نکنید. به عنوان مثال اگر به رنگ آبی تمایل دارید، درجات مختلف آبی را برای هر فضا به کار گیرید یا کلکسیون لیوان را در اتاق پذیرایی و کلکسیون قوری را در آشپزخانه قرار دهید.

تمام خانه ایده آل خود را سفید نکنید

افراد بسیاری از رنگ ها می ترسند بنابراین ترجیح می دهند از آنها استفاده نکنند چون این کار به زیبا شدن خانه شما کمکی نمی کند و شما برای این که فضای خانه خود را گرم تر کنید مجبور نیستید از رنگ های جیغ و تیره استفاده کنید. رنگ هایی مثل خاکستری، زرد، کرم، آبی کمرنگ هم می توانند فضای خانه شما را گرم تر و جذاب تر کنند.

به خانه ایده آل خود هویت دهید

خانه شما باید معرف شخصیت شما باشد. بنابراین عکس های خانوادگی یا آثار هنری فرزندانتان را قاب کنید و از دیوار بیاویزید. اتاق نشیمن فضای بسیار مناسبی برای این کار است و نباید بترسید هر چه معرف شخصیت شما است و از تماشای آن لذت می برید را در فضای خانه و مقابل چشم تان قرار دهید و با دیدن آن لبخند بزنید.
این مطلب چطور بود؟
[Total: 1 Average: 4]
این مطلب را از دست ندهید :   خرید ملک ویلایی و آپارتمان در اندیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *