خرید خانه در شهر جدید اندیشه به کمک مسکن کیان

خرید خانه در شهر جدید اندیشه به کمک مسکن کیان

خرید خانه در شهر جدید اندیشه

خرید خانه در شهر جدید اندیشه به دلیل موقعیتی که در نزدیکی پایتخت دارد در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی یکی از شهرهای، شهرستان شهریار تهران است. به دلیل رشد جمعیت و تأمین مسکن  خصوصا در اطراف کلان‌شهرهایی چون تهران، شهرهای نوپا و جوانی شروع به ظهور می‌کند.

شهر جدید اندیشه از جمله این شهرها است. اکثر فازهای مسکونی این شهر به سبکی کاملا مدرن ساخته شده و خرید و فروش ملک مسکونی از بازار داغی در این منطقه برخوردار است.

خرید آپارتمان در اندیشه نیز همانند خانه‌های ویلایی آن رونق درخور توجهی دارد. این شهر در حال توسعه از امکانات مناسب و متوسط شهری برخوردار است که هر روز بر میزان آن‌ها افزوده می‌شود.

معرفی شهر جدید اندیشه

شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای جوان شهرستان شهریار استان تهران است. این شهر در سال ۱۳۶۷ به منظور تأمین مسکن فرهنگیان پایه‌گذاری شد. در طول سالیان این شهر به عنوان محلی برای سکونت جمعیت مازاد شهر تهران گسترش پیدا کرد.

شهر جدید اندیشه امروزه دارای ۶ فاز مسکونی است که در بخش مرکزی شهرستان شهریار واقع شده است. به دلیل فاصله کمی که با شهر تهران (۲۰ کیلومتر ) و شهر کرج (۷ کیلومتر) دارد، بسیاری از خانواده‌ها برای خانه‌دار شدن به موارد خرید خانه در شهر جدید اندیشه مراجعه می‌کنند.

بافت شهر جدید اندیشه به جز فاز اول آن که به صورت سنتی و قدیمی طراحی شده، از آخرین متد شهرسازی مدرن برخوردار است. اکنون فاز ۱ به عنوان بخشی از شهرداری شهریار و از حدود شهری شهر جدید اندیشه خارج شده است.

  فاز ۶ نیز هنوز در حال احداث است و آماده بهره‌برداری در بسیاری از نقاط نیست. خانه‌های نوساز و برخی که قدمت آن‌ها از ۲۰ سال کمتر است فضای زیبای مسکونی را به وجود آورده است. تفکیک کاربری‌های مراکز مسکونی، اداری و … از لحاظ موقعیت قرارگیری، خیابان‌های عریض، کوچه‌های استاندارد، تنوع سازه‌های مسکونی متناسب با بودجه افراد و … از مزایای بافت مدرن شهر جدید اندیشه است.

آب‌وهوای شهر جدید اندیشه به دلیل برخورداری از بادهای معروف شهریار در اکثر مواقع سال مطلوب و پاک است. همچنین به دلیل شهرسازی مدرن آن کوچه‌ها و محله‌ها از آرامش نسبی و گاه مطلقی برخوردارند. بنابراین افرادی که از سروصدا، آلودگی و شلوغی پایتخت به ستوه آمده‌اند، می‌توانند شهر جدید اندیشه را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کنند.

خرید آپارتمان در منطقه اندیشه تهران

خرید آپارتمان در منطقه اندیشه تهران

امکانات و دسترسی‌ها

همان‌طور که گفته شد در ساخت و گسترش شهر جدید اندیشه سعی بر این بوده است که تمام استاندارهای برتر شهری رعایت شود. از این رو توزیع مناسب امکانات رفاهی، تجاری، آموزشی، فرهنگی و درمانی را شاهد هستیم.

اکثر مراکز آموزشی شهر جدید اندیشه دولتی است و امکان تحصیل فرزندان به سادگی وجود دارد. بیشترین سرانه فضای سبز در شهر جدید اندیشه به ترتیب متعلق به فازهای ۳ و ۲ اختصاص دارد.

در فاز ۳ علاوه بر پارک‌ها و بوستان‌ها فضای تفریحی- ورزشی نیز برای علاقه‌مندان فراهم شده است. شهر جدید اندیشه دارای چهار مرکز درمانی شبانه‌روزی، پنج داروخانه و دیگر امکانات درمانی به غیر از بیمارستان است.

وجود مراکز مختلف تجاری و میادین تره‌بار دسترسی به نیازهای خانوار را بیش از پیش آسان کرده است. از جمله مراکز فرهنگی شهر جدید اندیشه می‌توان به سینمای دو سالنه، کتابخانه  و فرهنگسرا اشاره کرد.

یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری و تفریحی این هر که با الهام از میدان نقش‌جهان اصفهان طراحی و اجرا شده است، بازار ایرانی اسلامی اندیشه نام دارد.

به منظور دسترسی به شهر جدید اندیشه می‌توان از جاده شهریار، بلوار ملارد- آزادگان و بزرگراه تهران کرج استفاده کرد. شهر جدید اندیشه دسترسی مستقیم به مترو ندارد اما می‌توان از طریق مترو کرج به آن دسترسی داشت.

بودجه مورد نیاز برای خرید خانه

این شهر نیز مانند بسیاری از شهرها، فازها و محله‌های مختلف مسکونی دارای تغییراتی کم و زیادی نسبت به یکدیگر برای خرید خانه در شهر جدید اندیشه هستند. بنابراین باید برای خرید خانه در شهر جدید اندیشه از میزان قیمت‌های فروش خانه در محله‌های مختلف آن آگاه باشید. 

فاز ۲

فاز دو شهر جدید اندیشه در قسمت غرب و جنوب غربی آن واقع شده است. این فاز یکی از قدیمی‌ترین فازهای مسکونی شهر جدید اندیشه است.

بافت این فاز به صورت ترکیبی از خانه‌های ویلایی و آپارتمان است. حداکثر سن بناهای ویلایی این فاز به بیش از ۲۵ سال نمی‌رسد.

فاصله زیاد با دیگر مناطق و فازهای شهر این منطقه را به بخشی آرام برای سکونت تبدیل کرده است. متوسط قیمت خرید خانه در شهر جدید اندیشه و فاز ۲ در حدود متری ۶٫۵ میلیون تومان برای خانه‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله است.

فاز ۳

فاز ۳ شهر جدید اندیشه یکی از فازهای پرطرفدار به دلیل سرسبزی و مدرن بودن ساختار کوچه‌ها و مناطق مسکونی آن است. اکثر خانه‌های ویلایی در این فاز بیش از ۱۰۰ مترمربع مساحت دارند.

عموماً بیشتر خانه‌های ویلایی این فاز حداکثر با ۲۰ سال سن بنا برای فروش آگهی می‌شوند. متوسط قسمت خرید خانه‌های ویلایی بیش از ۱۰ سال سن در این فاز حدود متری  ۸ میلیون تومان بسته به موقعیت محله است.

برای مثال خانه‌ای ۱۸۹ متری و ۱۵ ساله در فاز ۳ شهر جدید اندیشه با کلیه امکانات و دوطبقه از قرار متری ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای فروش آگهی شده است.

بدیهی است که موارد بازسازی شده و خانه‌هایی که دارای دو طبقه مستقل هستند با قیمت بالاتری و در حدود متری ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان بفروش می‌رسد. لازم به ذکر است که خانه‌های جدیدتر طبیعتاً با قیمت‌های بیشتری از آنچه گفته شد در بازار املاک قرار می‌گیرند.

فاز ۴

فاز ۴ مسکونی شهر جدید اندیشه در شمال شرقی آن واقع شده و متصل به فاز ۳ است. در این فاز مجتمع‌های تجاری و اداری متعددی قرار دارند که از آن جمله می‌توان به بازار بزرگ ایرانی اسلامی اشاره کرد.

متوسط قیمت خرید خانه در شهر جدید اندیشه و فاز ۴ آن برای خانه‌های نوساز در حدود متری ۱۶٫۵ میلیون تومان است. خانه‌های ویلایی تا زیر ۵ سال نیز در این فاز با همین میزان قیمت به فروش می‌رسد. برای مثال خانه‌ای ۲ ساله شیک و ۱۱۶ متری در این منطقه با کلیه امکانات به قیمت ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

این مطلب را از دست ندهید :   خرید آپارتمان در منطقه اندیشه تهران

بنابراین برای خرید خانه در شهر جدید اندیشه و فاز ۴ به قیمت ارزان‌تر باید سراغ خانه‌های قدیمی و بالای ۱۰ سال بروید.

فاز ۵

فاز ۵ به خانه‌ها و آپارتمان‌های متراژ بالا و فضای آرام مسکونی آن معروف است. اکثر خانه‌های این فاز نوساز یا زیر ۱۰ سال ساخت هستند.

بنابراین قیمت بالای آن‌ها به نسبت دیگر فازهای شهر  امری بدیهی است. متوسط قیمت خرید خانه در شهر جدید اندیشه و فاز ۵ در حدود متری ۲۰ میلیون تومان است.

وضعیت خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه

در تمام فازهای مسکونی شهر جدید اندیشه در کنار خانه‌های ویلایی، واحدهای آپارتمانی نیز برای سکونت وجود دارد. برای خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه علاوه بر تعیین فاز مسکونی باید آگاهی کاملی از قیمت‌های فروش و موقعیت‌های مناسب مسکونی داشته باشید.

فاز ۲

برای خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه و فاز ۲ آن برای آپارتمان‌هایی بیش از ۱۰ سال نیاز به حداقل ۵ میلیون تومان به ازای هر مترمربع خواهید داشت.

در این فاز یافتن واحدهایی با متراژ زیر ۱۰۰ متر آسان است و با بودجه منطقی می‌توانید صاحب خانه شوید. واحدهای نوساز و لوکس این فاز نیز با کمی افزایش قیمت برای فروش آگهی می‌شوند.

برای مثال واحدی نوساز و لوکس ۱۵۰ متری در این فاز با کلیه امکانات رفاهی با قیمت ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. لازم به ذکر است که برخی از خانه‌ها وام‌دار بوده و شما می‌توانید برخی از بودجه خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه را از این طریق تأمین کنید.

فاز ۳

قیمت خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه و فاز ۳ نیز مانند فاز دو در حدود ۵ میلیون تومان است. برای مثال واحدی ۸۴ متری نوساز در این فاز با کلیه امکانات و قیمت ۳۷۸ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. واحدهای چندساله در این فاز را می‌توانید با قیمتی ارزان‌تر نیز خریداری کنید.

فاز ۴

مجتمع‌های مسکونی بسیاری با قیمت مناسب در این فاز برای خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه وجود دارد. متوسط قیمت خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه و فاز ۴ آن حدود ۴ میلیون تومان به ازای هر مترمربع برای ساختمان‌های بیش از ۱۰ سال است. برای مثال واحدی ۶۷ متری و ۱۱ ساله در این فاز با قیمت ۳۰۱ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

فاز ۵

متوسط قیمت خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه برای خانه‌های نوساز در حدود متری ۶ میلیون تومان است. در مقابل برای خرید خانه‌های ارزان‌تر در این فاز باید سراغ واحدهایی بیش از ۱۰ سال بروید. برای مثال واحدی ۹۴ متری و ۱۵ ساله در این فاز با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

 

یک نظر

  1. مرجان رضایی پاسخ

    به نظرم املاک کیان یکی از بهترین مشاور های املاک در اندیشه هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *