آپارتمان های نقلی در اندیشه تهران

آپارتمان های نقلی در اندیشه تهران

آپارتمان های نقلی در اندیشه تهران
جزئيات ساخت ۲۵۰۰ واحد مسكونی

اگر قصد خرید آپارتمان و خانه دارید، باید در ابتدا محله خوبی را شناسایی کنید. چراکه در زمان خرید ملک، تنها صاحب یک خانه یا واحد آپارتمانی نمی شوید، بلکه شریک سهمی از محله خواهید بود.

ساخت و ساز در اندیشه تهران قبل از انقلاب اسلامی شروع شد و این روند با ساخت و ساز فاز یک این شهر شروع شد که در همان زمان هم پیشرفت قابل توجهی را در منطقه داشت. از سال ۱۳۶۷ به بعد، واگذاری قطعات زمین در متراژهای پانصد و هزار متری به فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش آغاز گردید، اما طی سالهای اخیر روند رو به رشد جمعیت مهاجر به اندیشه سبب شده‌است تا زمینها و منازل مذکور از حالت ویلایی سابق به شهرکی آپارتمان ساز جهت سکونت جمعیت رو به رشدش تبدیل گردد.

این روند همچنان ادامه داشت تا با گسترش ساخت و ساز و همینطور افزایش جمعیت در منطقه باعث استارت خوردن ساخت و ساز ها در فاز های بعدی اندیشه شد.

فاز1: این فاز در واقع شهرک اندیشه نامیده شده که قبل از انقلاب عملیات طراحی و اجرائی آن شروع و پس از تکمیل و تحویل به فرمانداری و شهرداری شهریار گردید.

فاز2: طراحی این فاز در زمینی به مساحت 120 هکتار از سال 1370 آغاز و قطعات آن در دو بخش ویلائی و آپارتمانی از سال 1371 به متقاضیان واگذار گردید.

فاز3: این فاز در سال 1370 درزمینی به مساحت 360 هکتار طراحی و بر اساس کاربری مصوب در مراحل مختلف به متقاضیان واگذار شده است.

فاز 4: مساحت این فاز 330 هکتار بوده که از سال 1375 آماده سازی اراضی آن آغاز وبه متقاضیان واگذار شده است.

فاز 5: این فاز به مساحت 194 هکتار میباشد که 58 هکتار آن تحت تملک شرکت عمران اندیشه می باشد.

فاز 6: این فاز به مساحت 396 هکتار تحت تملک  اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

 

توضیح کامل موقعییت جغرافیایی منطقه اندیشه

این شهر در دشت های جنوبی کوه های رشته کوه البرز قرار دارد که موقعیت جغرافیایی آن روی نقشه 35 درجه و 42 دقیقه شمالی و همینطور 51 درجه و 2 دقیقه غربی در جوار استان های البرز و تهران قرار دارد. ارتفاع این منطقه از سطح دریا مابین 1200 تا 1250 متر است و از لحاظ تقسیمات شهری در کشور جزو شهر شهریار میباشد.

نقشه اندیشه شبیه به شکل هندسی مثلث است که اضلاع جنوبی و غربی آن هریک در حدود ۵ کیلومتر و ضلع شمالی شرقی آن حدودا ۶ کیلومتر طول دارند. از غرب همجوار با فردیس کرج از جنوب محدود به جاده ملارد به شهریار و از شرق محدود به جاده شهریار به کرج می باشد. البته قسمت هایی از شهرهای شهریار و کرج ( شهرک های صدف و کوثر و مریم) در این محدوده قرار دارند، لذا گاهی تسامحا جزو اندیشه معرفی می شوند.

از شهر اندیشه تا میدان آزادی واقع در تهران حدود 30 کیلومتر فاصله وجود دارد اما با ادامه داشتن ساخت و ساز مناطق مسکونی تهران به سمت غرب این فاصله در آینده ای نزدیک عملا به نصف خواهد رسید.

همان طور که در ابتدای متن ذکر کردیم در ابتدا شهر اندیشه به عنوان کنترل کننده سر ریز جمعیت کلانشهر تهران شروع به ساخته شدن کرد ولی در حال حاضر در جهت تجاری سازی پیش رفته‌است. همچنین از لحاظ فرهنگی، هنری و ورزشی نیز شهری پیشتاز در غرب استان تهران می‌باشد. بازار ایرانی اسلامی اندیشه که به سبک میدان نقش جهان اصفهان ساخته شده‌است، یکی از بزرگترین مکان‌های تجاری و تفریحی شهر اندیشه میباشد.

اگرچه از لحاظ جغرافیایی این شهر در محدوده اقلیم گرم و خشک قرار دارد لاکن مجاورت آن با کوهپایه های جنوبی رشته کوه البرز و قرار داشتن آن در مسیر باد های معروف شهریار علاوه بر آن که منجر به آن شده که در اغلب ایام سال از هوای پاک و مطبوعی برخودار باشد همچنین در بسیاری از روزهای بهار و تابستان و بخشی از پاییز، وزش بادهای مذکور که از روی کشتزارهای استان های البرز و قزوین عبور می‌کنند لطافت و خنکای مطبوعی در هوای شهر ایجاد می کنند.

جمعیت روی آورده به سمت اندیشه تهران و ساکن در منطقه

با توجه به این که این شهر نوبنیاد بوده و سابقه چندانی ندارد جمعیت آن عموما مهاجر بوده و اکثرا از تهران یا شهرهای مجاور به این شهر آمده اند. این نکته نیز لازم به ذکر است که تاریخه فاز یک این شهرک به قبل از انقلاب اسلامی برمیگردد و بافت جمعیتی ساکن در این منطقه متشکل از اقوام مختلف ایران بوده و از لحاظ درآمد بیشتر در محدوده دهکه ای میانی و بالاتر می باشند.

بیشتر ساکنین منطقه شهرک اندیشه را کارمندان و کارکنان اداره جات و کارخانه جات بزرگ و یا افراد مستقل شاغل در غرب استان تهران تشکیل میدهند و جمعیت این شهر طبق آخرین آمارگیری رسمی بیش از 120 هزار نفر میباشد که این آمار همچنان در حال رشد میباشد.

از اهداف ساخته شدن این شهرک مسکونی در غرب تهران برای جمعیت ساکن در آن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

امکان فرصت دهی و ساماندهی به ساکنین و مردم استان تهران و البرز
حفظ تعادل اکولوژی منطقه
ایجاد محیط زیست مناسب برای مردم
نزدیکی محل کار، مسکن و خدمات شهری به یکدیگر برای رفاه حال ساکنین
استفاده بهینه از زیر ساخت ها

وجود آپارتمان های مسکونی و حتی اداری تجاری مناسب در اندیشه تهران

در هر منطقه ای به علاوه آپارتمان و ساختمان های مسکونی برای راحتی حال ساکنین و وجود امکانات بیشتر به آپارتمان ها و واحد های اداری و تجاری در آن منطقه نیاز است. این امکانات نیز در منطقه اندیشه تهران در نظر گرفته شده و امروز شاهد وجود تعداد بالای واحد ها و ساختمان های اداری و تجاری در منطقه هستیم که رفاه حال ساکنین سهم بسزایی دارند.

نزدیکی محل زندگی ساکنین اندیشه تهران به امکاناتی همچون ادارات و واحد های تجاری برای ساکنین رضایت بیشتری را به ارمغان می‌آورد. در اندیشه تهران تفکیک بین ساختمان های اداری و تجاری با ساختمان های مسکونی به درستی انجام شده تا برای ساکنین منطقه مزاحمتی نداشته باشند.

این نکته نیز وجود دارد که با نزدیکی ساختمان ها و آپارتمان های اداری و تجاری به آپارتمان های مسکونی در اندیشه شرایط کسب و کار و داشتن شغل نزدیک به محل زندگی برای ساکنین فراهم است و افراد زیادی که در اندیشه ساکن هستند میتوانند در محلی نزدیک به زندگی خود شغل مناسب و کسب و کاری را داشته باشند.

خانه در شهر اندیشه متری چند است؟

امکانات منطقه اندیشه تهران

مدارس عمدتا دولتی به تعداد مورد نیاز
پارک ها و فضای سبز و وسایل ورزشی و زمین های بازی کودکان در عمده نقاط
تعداد زیادی ورزشگاه با فضای سرپوشیده و رو باز وهمچنین باشگاه ورزشی و دو استخر سرپوشیده
مراکز پستی و مخابراتی و خدمات دولت الکترونیک
وجود شعب بانکهای دولتی ملی، صادرات، مسکن، رفاه و تجارت که از نظر خدمات بانکی
چهاردرمانگاه شبانه روزی، چند مرکز بهداشت و چند آزمایشگاه پزشکی، پنج داروخانه که یکی شبانه روزی است
میادین میوه و مواد خوراکی و بهداشتی
تعداد پرشماری از مراکز تجاری محلی، منطقه ای و مرکزی که اکثرا با امکانات کامل آماده بهره برداری شده اند
چند کتابخانه و فرهنگ سرا
یک پاسگاه انتظامی
دو ایستگاه آتش نشانی
سینما و سینمای چهار بعدی
وجود مسجد به تعداد مورد نیاز منطقه
یک مجتمع خدمات صنعتی و گارگاهی
علاوه بر یک پمپ بنزین و سه جایگاه گاز داخلی تعداد کافی پمپ بنزین در اطراف شهر وجود دارد

آپارتمان های نقلی در اندیشه تهران

این مطلب را از دست ندهید :   دیدار شهردار و اعضای شورای شهر اندیشه با رییس دادگستری

شهر اندیشه را بیشتر بشناسیم

از این رو که این شهر طبق طراحی ها و سازه های مدرن ساخته شده بسیاری از ملاحظات شهرسازی در منطقه نیز رعایت گردیده است که نمونه هایی از این ملاحظات را در زیر ذکر میکنیم.

عدم تداخل کاربری های گوناگون مانند مسکونی، تجاری، اداری، ورزشی، درمانی، آموزشی، کارگاهی و…
امتناع از ایجاد معابر خودرویی متقاطع (به شکل موزاییکی) در مناطق مسکونی جهت کاهش انگیزه تردد برای خودروهای گذری و افزایش امنیت و آرامش مناطق مسکونی. شبکه کوچه ها و خیابانهای فرعی در مناطق مسکونی اغلب به نحوی طراحی شده که از عبور خودروهای نا مرتبط با ساکنین و از سرعت گرفتن خودروها پیشگیری شود
خیابان های اصلی دارای عرض ۲۴ تا ۶۰ متر می باشند و همه خیابانهای اصلی و فرعی دارای پیاده روی مناسب به عرض ۳ تا ۱۵ متر هستند در طول پیاده روهای عریض فضای سبز وسیع و بعضا نیمکت منظور شده است
تعداد زیادی پارکینگ عمومی رایگان در مجاورت اماکن پر مراجعه وجود دارد
خوشبختانه هنوز لازم به یک طرفه شدن هیچ خیابانی نشده است

آپارتمان های نقلی در اندیشه تهران

بازار خرید آپارتمان در اندیشه تهران چگونه است؟

نکات مثبت خرید آپارتمان در اندیشه تهران

آب و هوا: شهرک اندیشه تهران به دلیل وجود فضای سبز مانند باغات شهریار در اطراف منطقه دارای یکی از بهترین مناطق غرب پایتخت از نظر آب و هوا می‌باشد که یکی از قوی ترین نکات مثبت برای خرید آپارتمان در اندیشه خواهد بود.
امکانات رفاهی و اجتماعی: وجود چندین فضای سبز جهت رفاه حال ساکنین و تعداد کافی مسجد و کانون های اجتماعی فعال در منطقه از نکات مثبت رفاهی منطقه می‌باشد. وجود بیمارستان فوق تخصصی نور در شهرک صدف که باعث بی نیازی مردم از مراجعه به تهران و کرج بابت خدمات درمانی شده. وجود تعداد بالای واحد های تجاری و اداری و چندین پاساژ به همراه فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و معروف در سطح کشور در فاز های مختلف اندیشه و چندین و چند عدد امکانات رفاهی و اجتماعی که باعث رضایت حال ساکنین منطقه شده.
امنیت: امنیت بالای منطقه اندیشه تهران که توسط نیروی انتظامی این شهر به وجود آمده یکی از نکات مثبت جهت خرید آپارتمان در اندیشه میباشد و نکته مهم دیگر که به امنیت بالای این منطقه مربوط میشود وجود ساکنین فرهنگی و سطح فرهنگ بالای این منطقه می‌باشد.
دسترسی خوب به تهران و کرج: اگر قصد خرید آپارتمان در اندیشه را دارید دسترسی خوب و سریع این منطقه به تهران و کرج یکی از مهم ترین نکات مثبت خرید آپارتمان در اندیشه میباشد. همینطور میتوان به جاده ها و بزرگراه های با کیفیت و زیادی که به اندیشه از تهران و کرج منتهی میشوند نیز اشاره کرد.
سطح آموزشی بالای منطقه: وجود چندین واحد آموزشی با محوریت های متفاوت با سطح بالای علمی در منطقه برای آموزش و مهارت آموزی علاقه مندان به رشته های مختلف در منطقه اندیشه تهران. وجود دانشگاه پیام نور در شهرک صدف اندیشه، دانشگاه غیر انتفاهی در فاز 3 اندیشه و نزدیکی به دو دانشگاه آزاد اسلامی واحد های شهر قدس و شهریار نیز از نکات مثبت و مهم برای خرید آپارتمان در اندیشه هستند.

آپارتمان های نقلی در اندیشه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *