خانه‌های 40 تا 60 متری حرف اول را در بازار مسکن می زنند!

با کاهش تعداد خانوارها از ۵ به دو ، سه نفر تقاضای بازار مسکن به سمت خانه هایی با متراژهایی از 40 تا 60 متری تغییر کرده است.

بازار مسکن در حاشیه شهرها

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وقتی می گوییم، می خواهیم مسئله ۱۱ میلیون حاشیه نشین را حل کنیم با آنچه بگوییم می خواهیم مسکن مهر بسازیم تفاوت زیادی دارد. وقتی قرار است مسائل بافت حاشیه ای حل شود یعنی می خواهیم با ۱۱ میلیون خانوارگفتگو کنیم.
این در حالی ست که در بخش دیگری از اظهارات خود آخوندی به مشکلات حمل و نقل اشاره و تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل بین المللی ایران عضو تعداد زیادی از موافقت نامه ها و پروژه های بین المللی است اما راندمان آنها در عمل پایین است. علت آن عدم وجود فورواردرهای بین المللی است که کالا را از چند کشور از جمله ایران عبور دهد و به کشور مقصد برساند. آیا شرکت های حمل و نقل سنتی ایران می توانند این کارها را انجام دهند. نتیجه این شده است که نتوانستیم تا بحال از کریدورها استفاده کنیم.

آخوندی تاکید کرد: باید به دنبال اصل دسترسی آزاد به اطلاعات در خصوص اطلاعات شهرسازی مناقصه ها، پروژه های برون سپاری، طرح های جامع و تفضیلی شهرها که اطلاعات عمومی هستند حرکت کنیم. به همین خاطر تمام اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در اختیار مردم قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده از فناوری های نوین در وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این وزارت که با نام وزارت طرق و شوارع در سال ۱۲۸۶ به عنوان اولین وزارتخانه ایران ایجاد شده یک وزارت سنتی است که از سیستم های سنتی استفاده می کند امیدوارم بتوانیم بحث فناوری های نوین را در همه سیاست های مسکن و حمل و نقل ایجاد کنیم.

آخوندی خبر داد: سیستم تنظیم گری بازار استارآپ ها و تجارت های نوپا در داخل دولت در حال تهیه است و هر دستگاه نیز به طور خاص موظف شده تا دستورالعمل های مربوط به این حوزه را تهیه کند به همین منظور وزارت راه و شهرسازی نیزمرکز جدید با نام مرکز توسعه در دست احداث دارد تا در این مرکز نگاه های نوین به فرایند سیاستگذاری تدوین شود.

خانه‌های 40 تا 60 متری حرف اول را در بازار مسکن می زنند! | مسکن کیان

شهرک اندیشه، محبوب‌ترین انتخاب تهران

درمیان شهرها و شهرک‌های حاشیه‌ای تهران، شهرک اندیشه پرطرفدارترین است. این منطقه که در ۳۰ کیلومتری غرب تهران واقع شده، این‌روزها برخلاف سال‌های گذشته بازار پر رفت‌وآمدی تجربه می‌کند. مشاوران املاک منطقه می‌گویند، تا همین ۵‌  سال گذشته بازار مسکن در شهرک اندیشه وضع رکودی بسیار بدی را تجربه می‌کرد اما کاهش قدرت خرید در تهران، متقاضیان مسکن در شهرک اندیشه را به نحو چشمگیری افزایش داده است.

یکی از بنگاه‌داران این منطقه می‌گوید:

من در تهران سکونت دارم اما رکود سنگین خرید و فروش در مناطق ۲۲گانه تهران سبب شد که دفتر خود را به شهرک اندیشه منتقل کنم.  این‌جا نسبت به تهران بازار خرید و فروش بهتری دارد و درآمد واسطه‌ها بیشتر است.  به گفته این فعال بازار مسکن، تا چند ‌سال گذشته قیمت هر متر آپارتمان مسکونی در شهرک اندیشه به زحمت به متری ۸۰۰‌هزارتومان می‌رسید اما در فاصله کوتاهی نرخ هر متر آپارتمان در این منطقه تا ۳‌میلیون تومان هم رسیده است.

 حداقل قیمت هر متر آپارتمان در شهرک اندیشه یک‌میلیون و ۱۰۰ تا یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزارتومان است. آن‌طور که مشاوران املاک منطقه می‌گویند، اکثر تهرانی‌های متقاضی خرید خانه در شهرک اندیشه بودجه کمی دارند که قسمت اعظم این بودجه با وام‌های بانکی تأمین شده است. این افراد بیشتر خواهان خرید خانه‌های 40 تا 60 متری در شهرک اندیشه هستند.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در زمینه املاک و مستغلات در شهر اندیشه هستین این مطلب را از دست ندهید

این مطلب چطور بود؟
[Total: 1 Average: 5]
این مطلب را از دست ندهید :   هزینه 100 میلیون تومانی وام مسکن در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *