شهر اندیشه

وزیر راه و شهرسازی دراندیشه : تعهد می کنیم مترو به غرب استان تهران برسد

با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به صورت نمادین با ۲۰۹۹ واحد مسکونی در ۴ فاز اندیشه آغاز شد.


 در این مراسم نمادین، با دستور اسلامی در پروژه مسکونی مرکز شهر اندیشه، به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس تمام پروژه ها، وارد مرحله عملیات اجرایی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث و توسعه راه‌آهن و ایجاد شهرهای جدید در شهرستان‌های غرب استان تهران گفت: تعهد می‌دهیم فرایند اجرای قطار حومه‌ای هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد و در آینده ای نزدیک مردم شاهد افتتاح آن باشند.

محمد اسلامی در آیین اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ای که در راستای تامین نیاز مسکن وجود داشت موضوع تامین زمین بود که با توجه به نیازسنجی از اراضی دولتی در شهرها و مناطق مختلف توانستیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را برای جامعه هدف و طبقات پایین جامعه با همراهی بخش خصوصی پیگیری می‌کنیم و تلاش داریم تا این پروژه‌ها در زمان‌بندی مشخص به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی سپس با اشاره به احداث 2500 واحد مسکونی در شهر جدید اندیشه افزود: با ساخت این پروژه پرونده مسکن در شهر جدید اندیشه بسته می‌شود و موضوع بحث هسته مرکزی شهر را پیگیری می‌کنیم.

اسلامی تصریح کرد: احداث و توسعه راه‌آهن شهرهای جدید در شهرستان‌های غرب استان تهران در دستور کار قرار دارد تا از این طریق بتوان دسترسی مردم را تسهیل بخشیده و وضعیت ترافیکی این مناطق بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و مشارکت‌هایی که در راستای احداث قطار حومه‌ای در شهرستان‌های غرب استان تهران وجود دارد تعهد می‌دهیم که این قطار حومه‌ای احداث و دیگر موارد موردنیاز غرب استان تهران نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که در سراسر کشور شاهد ساخت‌وساز مسکن باشیم که در کنار تکمیل پروژه مسکن مهر امیدواریم احداث این 400 هزار باب مسکنی که برنامه‌اش تدوین شده است بتواند رونق مناسبی در بخش تولید مسکن ایجاد کند.

اشتغال آفرینی مستقیم برای ۶۶۰۰
مسلم خانی با اشاره به جمعیت‌پذیری ۸۱۰۰ نفری واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی شهر اندیشه از اشتغال آفرینی مستقیم برای ۶۶۰۰ نفر در این طرخ خبر داد.

مهدی مسلم خانی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید اندیشه در بخشی از مراسم کلنگ‌زنی بیش از دو هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر گفت: برنامه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر اندیشه ۲۵۰۰ واحد است که عملیات اجرایی ۲۰۹۹ واحد این پروژه از امروز و به دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد و جمعیتی بالغ‌بر ۸۱۰۰ نفر را در خود جای خواهد داد.

وی در خصوص اشتغال آفرینی این طرح در شهر جدید اندیشه اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن در این شهر، برای ۶۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای بیش از  ۲۷ هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال آفرینی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید اندیشه با وسعت ۱۴۰۰ هکتار در غرب استان تهران واقع‌شده است، اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید اندیشه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ به‌عنوان مجری شهر جدید اندیشه آغاز کرده است و پس از مطالعات و تصویب طرح‌های شهرداری، عملیات اجرایی این شهر از سال ۱۳۷۲ آغازشده است و تاکنون نیز ادامه دارد.

 مسلم خانی با اشاره به اینکه شهر جدید اندیشه در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است و شرکت عمران شهر جدید اندیشه پس از استقرار شهرداری و با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، خدمات مطلوبی را برای زندگی شهروندان فراهم آورده است، عنوان کرد: به‌عنوان‌مثال این شرکت توفیق مدیریت و ساخت بیش از ۴۵ مجتمع آموزشی را دارا است که همین امر باعث شده است که علاوه بر تامین نیازهای شهر اندیشه این شهر میزبان دانشجویان و دانش‌آموزان از سایر شهرهای اطراف نیز باشد که این مثال در خصوص سایر خدمات نیز قابل‌تعمیم است.وی گفت: با توجه به تامین مطلوب امکانات که به افزایش کیفیت خدمات شهری انجامیده است، اقبال مردمی در این شهر وجود داشته و همچنان رو به افزایش است.

وی بابیان اینکه شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بررسی ظرفیت موجود در این شهر، اقدام به طراحی و اجرای پروژه در قالب طرح اقدام ملی مسکن کرده است، گفت: پروژه لاله با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه و بخش خصوصی به تعداد ۵۰۶ واحد ساخته خواهد شد و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن اتفاق خواهد افتاد. همچنین پروژه مسکونی مرکز شهر دارای بیش از هزار و ۳۳ واحد مسکونی است که با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ساخته خواهد شد و ۶۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه صورت می‌گیرد که شامل پروژه مسکونی و ره باغ مرکز شهر است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید اندیشه، آماده‌سازی مرکز شهر اندیشه را رویداد دیگری خواند که عملیات اجرایی آن از امروز رقم خورد و افزود: مساحت این مرکز نیز بیش از ۴۷ هزار مترمربع است که ره باغ آن به‌صورت پیاده محور و باهدف توجه به آسایش مردم و افزایش تعاملات اجتماعی طراحی‌شده است و در لایه دوم آن کاربری‌های متنوعی نظیر بیمارستان تخصصی و  فوق تخصصی، دانشگاه خواجه نصیر، فرهنگسرا، ره باغ، کاربری تجاری اطراف آن و فضای باز عمومی به‌منظور افزایش تعاملات اجتماعی دیده‌شده است.وی گفت: هسته مرکزی این پروژه بر پایه بهره‌گیری از عناصر هویت‌بخش شکل‌گرفته است و با توجه به تامین مطلوب خدمات در شهر اندیشه تلاش شده است کاربری‌ها در مرکز شهر به نحوی دیده شود که کارکردی فرا منطقه‌ای و ملی داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید :   بازدید فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر اندیشه از پروژه ورزشی خودنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *