چگونه خانه نوساز بخریم؟

چطور و چگونه خانه نوساز بخریم؟

اگر برای خرید خانه نوساز دست‌به‌کار شده‌اید، می‌توانید با انتخاب یکی از این دو روش زیر صاحب‌ ملک شوید:

پیش‌خرید خانه نو ساز

در این حالت اگر تصمیم به ‌پیش خرید خانه نوساز دارید باید کمی دقت عمل داشته باشید و یا از کسی که تجربه و علم کافی این کار را دارد کمک بگیرید. اختلاف میان فروشنده و خریدار یکی از موضوعات حقوقی داغ دادگاه‌هاست؛ برای پیش خرید خانه نو ساز در ابتدا و قبل از انجام هر کاری در باید با فروشنده در مورد نحوه تحویل ملک اتمام‌حجت کرده و تمامی توافقات میان خودتان را طی یک قرارداد رسمی ثبت کنید. این توافقات می‌تواند شامل تاریخ تحویل ملک، نوع مصالح و دکوراسیون داخلی خانه، نمای ظاهری، تعداد اتاق‌ها، متراژ ساختمان، سیستم گرمایش و سرمایش و… باشد.

پیش خرید خانه نوساز همیشه دغدغه‌های خاص خود را به همراه دارد به همین دلیل بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران به این موضوع در ۲۵ ماده و چهر تبصره پرداخته‌شده است. از جمله نکاتی که قرارداد شما را هنگام پیش‌خرید خانه نوساز محکم می‌کند، تنظیم یک سند رسمی در دفاتر ثبت‌اسناد است؛ پس حتما این موضوع را در ذهن داشته باشید.

خرید خانه نوساز آماده فروش

این سبک از خرید معمولا عاقلانه‌تر است به شرطی که شما هم جوانب احتیاط را در هنگام معامله ملک رعایت کنید. اگر تصمیم به خرید خانه نوساز دارید پس حتما این موارد را در خاطر بسپارید:

۱) تعیین بودجه کنید

قطعا برای خرید خانه نوساز نیاز به مبلغی پول‌دارید؛ پس باید محاسبه کنید ببینید چه مقدار وجه نقد در اختیاردارید و تا چه میزان به شما وام بانکی تعلق می‌گیرد حال با توجه به بودجه موجود دست‌به‌کار شوید.

2) سازنده‌های باوجدان

برخلاف تصور عموم در اغلب اوقات منازل شخصی‌ساز نمی‌توانند کیفیت مطلوب یک سازه را داشته باشند، پایین بودن کیفیت ساختمان می‌تواند به علت عدم آگاهی کافی و یا کسر بودجه سازنده باشد که همین مسئله باعث می‌شود تا با خرید این نوع ساختمان‌ها در آینده نزدیک دچار دردسرهای فراوانی شوید.

اگر به دنبال خرید خانه نو ساز باکیفیت مطلوب هستید، حتما به سراغ سازنده‌های خوش‌نام و باوجدان بروید. برای اطمینان از عملکرد درست سازنده‌ها به سراغ سایر ساختمان‌هایی که توسط آن‌ها ساخته‌شده است بروید و از ساکنان آنجا درباره کیفیت سازه سوال بپرسید. ساختمان‌هایی که توسط سازنده‌های خوش‌نام ساخته می‌شود نسبت به سایر ملک‌های هم‌ردیف خود کمی گران‌تر هستند اما مطمئن باشید ارزش هزینه بیشتر را دارد.

3) به متریال داخلی دقت کنید

اکثر مواقع خانه‌های نوساز خام هستند یعنی هیچ‌گونه کابینت، کمد و یا دیزاینی در آن‌ها لحاظ نشده است. برای حل این مشکل حتما با فروشنده صحبت کنید و با ذکر نتیجه توافقات در قرارداد می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

4) مشورت کنید

این روزها به لطف افزایش جمعیت و کمبود فضای شهری خرید فروش آپارتمان‌ با متراژهای کوچک‌تر به بسیار داغ است؛ متاسفانه اکثر انبوه‌سازان با سوءاستفاده از شرایط موجود قید خیلی از امکانات ساختمان را در هنگام ساخت می‌زنند. اگر به دنبال خرید خانه نوساز باکیفیت هستید حتما به کمک یک متخصص از سیستم موتورخانه، سیم‌کشی ساختمان، سیستم تهویه و … اطمینان حاصل کنید.

5) پروانه ساختمانی

داشتن پروانه ساخت و سند یکی از مشکلات همیشگی در خرید خانه‌ نو ساز است؛ حتما در هنگام قرارداد از وجود پروانه ساخت، سند تفکیکی و زمان انتقال سند اطلاعات کافی داشته باشید. نبود پروانه ساخت و سند در هنگام معامله بدین معنا است که تا انتقال سند قطعی بنام شما زمان زیادی در پیش دارید و نبود سند قطعی به معنا عدم وام خرید مسکن است.

6) کد رهگیری و زمان تحویل

در هنگام خرید خانه نوساز حتما زمان تحویل ملک را در قرارداد ذکر کنید تا در صورت تاخیر و عدم تحویل به‌موقع ملک خسارت لازم را بگیرید. بعد از تمام مراحل ذکرشده و نوشتن قرارداد دقیق و درست، حال برای دریافت کد رهگیری اقدام کنید تا خریدی بدون دردسر داشته باشید.

این مطلب چطور بود؟
[Total: 1 Average: 5]
این مطلب را از دست ندهید :   پیش‌بینی اثر احیای برجام بر بازار مسکن
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *