وام مسکن چیست و چگونه می‌شود آن را دریافت کرد ؟

وام مسکن چیست و چگونه می‌شود آن را دریافت کرد ؟

وام مسکن چیست و چگونه می‌شود آن را دریافت کرد ؟

در جامعه امروزی یکی از مشکلات اصلی جوانان و اکثر مردم خرید مسکن است. شاید شما هم یکی از این افراد باشید که درآمد کافی برای خرید خانه نداشته باشید. در این رابطه ما روشی را برای شما معرفی می کنیم که دولت برای آسایش و کمک به مستاجران این راهکار را ارائه کرده است. در این حالت شما می توانید اقدام به دریافت “وام مسکن” کنید. دریافت کردن وام شرایط زیادی دارد که باید قبل از دریافت آن با این شرایط و جزئیات مربوط  آشنا شوید پس به این منظور با ما همراه باشید.

وام مسکن از طرف کدام بانک صادر می شود؟

در سال 95 معمولا هیچ یک از بانک های دولتی و خصوصی مایل به حضور در بخش مسکن نشده بودند. اما بانک ملی اعلام کرد که  می تواند در این زمینه فعالیت داشته باشد و هم چنین اعلام کرد که پس از انجام فرآیند های بروکراتیک پذیرش اوراق درنهاد های ناظر بر بازار سرمایه، وام مسکن را به افرادی که این اوراق را از طریق فرابورس تهیه کرده اند پرداخت میکند.
به دلیل این که این وام دارای سود تسهیلات بسیار پایینی است و زمان باز پرداخت آن تا 20 سال نیز می رسد و بسیار طولانی است از طرف بانک های دیگر پذیرش نشد، اما بانک ملی تنها بانکی است که با اصرار دولت این امر را قبول کرد.
وام مسکن چیست و چگونه می‌شود آن را دریافت کرد ؟ | مرجع تخصصی مسکن کیان

نحوه دریافت کردن وام مسکن

برای این که بتوانید از بانک ملی وام مسکن دریافت کنید باید 18 میلیون و 200 هزار تومان را به مدت 120 ماه که حدود 10 سال می شود را در بانک سپرده گذاری کنید تا بتوانید وام 60 میلیون تومانی دریافت کنید که سود آن 17.5 درصد و بازپرداخت آن 12 ساله است. در این نوع طرح ماهانه به شما یک برگه تسهیلات مسکن 500 هزار تومانی در ازای سود سپرده واگذار می کنند که می توانید از طریق آن از بانک ملی به همین مقدار وام مسکن دریافت کنید و یا حتی می توانید این برگه ها را در فرابورس به فروش برسانید.

روش های سرمایه گذاری برای دریافت وام

 در بخش بالا اولین روش سپرده گذاری و دریافت وام توضیح داده شد که در این بخش روش دیگری نیز در اختیار شما قرار می گیرد. در روشی دیگر برای دریافت وام مسکن می توانید متفاوت عمل کنید یعنی به عبارتی می توانید 22 میلیون و 300 هزار تومان در بانک ملی سپرده گذاری کنید  و در پایان ماه سوم یک برگه تسهیلات 500 هزار تومان مسکن و بعد از ماه چهارم به بعد ، هر ماه یک برگه تسهیلات مسکن به شما داده می شود که سود وام در این حالت 12 درصد است.

شرایط دریافت وام مسکن چیست و چگونه می‌شود آن را دریافت کرد ؟ | مرجع تخصصی مسکن کیان

برای دریافت این وام طبق قانون شرایطی تعریف شده که اگر این شرایط را داشته باشید میتوانید برای دریافت این وام اقدام کنید. این شرایط عبارتند از:
  • حساب صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح کنید.
  • از تاریخ افتتاح حساب باید 12 ماه بگذرد.
  • برای این منظور باید چک برگشتی نداشته باشید و بدهی های سررسیده را تسویه کنید.
  • هم چنین می توانید وام جعاله نیز دریافت کنید.
  • باید توسط حکم استخدامی، فیش حقوقی و… توان خود را برای پرداخت اقساط وام نشان دهید.
  • میتوانید همراه با نزدیکان خود افتتاح حساب کنید و پس از دریافت وام، آن را بین خود تقسیم کنید.
  • هم چنین می توانید حساب صندوق پس انداز مسکن خود را به شهر های دیگر منتقل کنید.
این مطلب چطور بود؟
[Total: 1 Average: 5]
این مطلب را از دست ندهید :   گزارش مرکز آمار از تورم بازار اجاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *