اندیشه باید به الگوی شهرسازی ایرانی تبدیل شود

اندیشه باید الگوی شهرسازی ایرانی شود

اندیشه باید به الگوی شهرسازی ایرانی تبدیل شود

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: شهر اندیشه باید به الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی تبدیل شود.

حبیب الله طاهر خانی در حاشیه افتتاح و بازدید از چند پروژه شرکت عمران شهر اندیشه که با حضور، مهدی مسلم خانی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه، سید جمال جلیلی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهریار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شده بود به ظرفیت های خوب شهر اندیشه در حوزه های مختلف اشاره کرد واظهار داشت: هر چند شهر اندیشه از لحاظ سرانه فضای سبز، سرانه آموزشی و سرانه فرهنگی جزشهرهای برتر بوده و وضعیت مناسبی دارد اما در عین حال قصد توسعه سرانه ها در برنامه ها به قوت خود پیش می رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: شرکت عمران شهر اندیشه طی مدت کوتاه اقدامات عمرانی ارزشمندی شروع کرد و قطعا نوید بخش توسعه فعالیت ها است و در چند سال آینده این شهر اندیشه باید به الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی تبدیل شود.

وی ایجاد مرکز شهر در مجاور بازار ایرانی اسلامی را نوعی کمک به سرانه ها عنوان کرد و ادامه داد: را ه اندازی و ایجاد مرکز شهر اندیشه در کنار بازار ایرانی اسلامی به توسعه فضاهای شهری کمک خواهد کرد و در آینده ای نزدیک شاهد رونق این مناطق خواهیم بود.

طاهرخانی توجه به مباحث عمرانی رایکی از تعهدات شرکت عمران خواند و افزود: شرکت عمران شهر جدید اندیشه سازنده این شهر بوده و تا زمانی که نیاز باشد احساس مسئولیت دارد و نسبت به زیر ساخت های مذهبی و اجتماعی شهر طرح های متعددی دارد که در سال ۱۳۹۸ عملیاتی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید یاد آور شد: شرکت عمران شهر های جدید ۱۰۰ مورد خدمات روبنایی و زیر بنایی را در کشور شروع خواهد کرد از جمله ساخت اماکن آموزشی، فرهنگی، فضای سبز، ورزشی، مراکز نیروی انتظامی و مجموعه های از این قبیل طرح ها را اجرا خواهد نمود.

وی تصریح کرد: امروز در شهر اندیشه مسجد امام هادی(ع) را افتتاح و همچنین افتتاح آموزشگاهی که زمین آن توسط شرکت عمران در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است را شاهد هستیم و در کنار آن افتتاح طرح نورپردازی بازار بزرگ ایرانی اسلامی شهر اندیشه را در برنامه های خود خواهیم داشت و بازدید از طرح اقدام ملی مسکن نیز آخرین برنامه ما می باشد.

طاهرخانی از روند خوب پروژه اقدام ملی مسکن اندیشه نیز خبر داد و گفت: شهر اندیشه یکی از مراکز اولین شهر ما می باشد که برنامه اقدام ملی برای توسعه و عرضه مسکن را در چند ماه گذشته آغاز کرده و حدود ۳هزار واحد مسکونی ایجاد خواهد شد که طی بازدیدی که داشتیم در ۲ پروژه کارها به خوبی پیش می رود و امیدواریم این طرح کمکی باشد برای بازار مسکن شهر تهران و شهر جدید اندیشه.

این مطلب چطور بود؟
[Total: 0 Average: 0]
این مطلب را از دست ندهید :   آیا با شهر جدید اندیشه آشنا هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *