اندیشه یا پردیس، کدام بهتر است ؟

اندیشه یا پردیس، کدام بهتر است ؟

گسترش شهرنشینی و تمرکز امکانات در کلان‌شهرها، مردم را از سراسر کشور به سوی این شهرها کشانده است. همین افزایش جمعیت موجب ناامنی، بیکاری، آلودگی هوا و محیط زیست در پایتخت شده.

شهرهایی چون پردیس و پرند، در راستای حل این مشکل و سرازیر کردن جمعیت تهران به اطراف شهر تاسیس شده‌اند. افزایش بی حد و حصر نرخ مسکن در تهران باعث شده مردم از این شهرهای تازه‌تاسیس استقبال کنند و به فکر خرید خانه در پرند و پردیس بیفتند. شهرهایی آرام، امن و با ظرفیت‌ بالا برای توسعه. پردیس شهر شمالی اطراف تهران و پرند در جنوب غربی است.

البته باید گفت که در حال حاضر پرند ظرفیت بسیار بیشتری برای توسعه دارد و آینده خیلی روشنی برای آن پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که گفته می‌شود پردیس تقریبا بخشی عمده‌ای از رشد خود را پشت سر گذاشته و سال‌ها قبل از پرند تاسیس شده است. به همین دلیل شاید برای سکونت و زندگی در پردیس به دلیل امکانات و خدمات بیشتر، فعلا موقعیت بهتری باشد اما با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای پرند صورت گرفته، برای سرمایه‌گذاری روی خرید خانه در پرند حساب بیشتری می‌توان باز کرد. در کل خرید آپارتمان در حومه تهران موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری است و پرند نسبت به دیگر شهرهای حومه تهران همچون، اندیشه، پردیس، لواسان و … قیمت کمتری دارد.

آیا میتوانم صاحب خانه شوم ؟

پرند دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت در بین شهرهای کشور بوده و مسکن مهر بزرگ‌ترین پروژه خود را در این شهر به اجرا گذاشته است. همین موضوع باعث شده که کمبود امکانات در این شهر جلوه و نمود بیشتری داشته باشد و عدم هماهنگی سرعت احداث پروژه‌های خدمات‌رسانی و روبنایی با روند رشد جمعیت، مشکل‌ساز تر باشد. پردیس سرانه امکانات فرهنگی و آموزشی بالاتری دارد.

به لحاظ فضای سبز هم در پردیس اوضاع مطلوب‌تر است. در مورد خدمات اورژانسی، امدادرسانی و درمانی هم وضعیت به همین شکل است. پردیس آب و هوای بهتری دارد هوای پرند تقریبا مثل خود تهران است و تابستان‌های گرمی دارد. البته لازم به ذکر است که هوای پرند بسیار تمیز بوده و خبری از  آلودگی‌های تهران نیست.

به لحاظ حمل و نقل و دسترسی به تهران هم پردیس امتیاز بالاتری می‌گیرد. مسافت پردیس به تهران تقریبا نصف مسیر پرند-تهران است. اما دسترسی پرند به آزادراه‌ها و شهرهای اطراف بهتر و متروی آن هم در دست احداث است. پردیس نمای شهری زیباتری دارد اما در پرند برخی فازها هنوز دارای نمای بیابانی هستند. علی‌رغم تمامی برتری‌های فعلی پردیس نسبت به پرند، قیمت پایین‌تر مسکن، وجود سرزمین ایرانیان، موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و چشم‌انداز روشن پرند باعث شده مردم در انتخاب بین این دو شهر دودل شوند.

قیمت در شهرهای حومه تهران با توجه به متراژ، منطقه، امکانات، سال ساخت و … متغیر بوده ولی همچنان نسبت به قیمت مسکن در داخل شهر تهران بسیار کمتر است. برای خرید آپارتمان در پرند و پردیس هم گزینه‌های مسکن مهر وجود دارد و هم خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های شخصی‌ساز لوکس که قیمتی بالاتر دارند.

خرید خانه در شهر جدید اندیشه به کمک مسکن کیان

واحد ۸۶ متری نوساز و دوخوابه مسکن مهر در پردیس ۱۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در همین متراژ آپارتمان مسکن مهر نوساز در پرند ۱۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به طور کلی قیمت واحدهای مسکن متر به ازای هر متر تا حدود ۱٫۵ برابر بیشتر است. ۹۰ متری دو ساله ساخت شرکت ترکیه‌ای کوزو در پرند ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما در پردیس ساخت کوزو با همین متراژ و با قدمت شش سال، ۱۶۰ میلیون تومان آگهی شده است.

اندیشه بهتره یا پردیس، سوالی که روزانه توسط خریداران پرسیده میشود و پاسخ های زیادی در این باره داده میشود، با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را با هم بررسی کنیم.

شهر جدید اندیشه در غرب استان تهران و همجوار با استان البرز قرار گرفته است، شهرک اندیشه دارای 6 فاز است که که فاز یک آن را بخش مسکونی-تجاری تشکیل داده و چند پاساژ را در خود جای داده است که میتوان به رُز مال نیز در این محدوده اشاره نمود.

جمعیت فاز یک اندیشه بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر می‌ باشد که از مجموع جمعیت سایر فازهای شهر اندیشه بیشتر است. از سال ١٣۶٧ به بعد ، واگذاری قطعات زمین در متراژهای پانصد و هزارمتری به فرهنگیان شاغل درآموزش و پرورش آغاز گردید , اما طی سالهای اخیر روند رو به رشد جمعیت مهاجر به اندیشه سبب شده است تا زمینها و منازل مذکور از حالت ویلایی سابق به شهرکی آپارتمان ساز جهت سکونت جمعیت رو به رشدش تبدیل گردد.

رشد قیمت در شهر جدید اندیشه نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد افزایش قیمت داشته که میتوان به عنوان محلی مناسب برای سرمایه گذاری دانست اما پردیس بر خلاف شهر اندیشه با افزایش قیمتی 20 درصدی مواجه شده است.

نزدیکی شهر جدید اندیشه به تهران نیز یکی دیگر از مواردی است که خریداران باید به آن توجه کنند، وجود یکی از بزرگترین مراکز خرید به نام بازار ایرانی اسلامی در فاز 4 اندیشه نیز یکی از بزرگترین و بهترین مکان های تجاری و تفریحی است.

این مطلب را از دست ندهید :   انتقال اولین سند ۶ دانگ مسکن مهر در اندیشه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *