بازسازی خانه‌های قدیمی با کمترین هزینه

بازسازی خانه‌های قدیمی با کمترین هزینه

چگونه خانه قدیمی خود را با کمترین هزینه بازسازی کنیم؟

خانه‌ای که در آن سکونت داریم، می‌تواند نقش بسیار مهمی را در زندگی ما ایفا کند. مهم‌ترین تاثیری که یک منزل مسکونی بر زندگی انسان‌ها می‌گذارد، ایجاد حس شوق به زندگی یا احساس افسردگی و دلزدگی نسبت به ادامه زندگی است.

حال اگر منزلتان قدیمی است یا نیاز به تعمیرات دارد، شما را با راهکارهایی جالب و جذاب آشنا می‌کنیم تا خانه قدیمی خود را با کمترین هزینه بازسازی کنید.

دکوراسیون داخلی

 

بازسازی خانه‌های قدیمی با کمترین هزینه

 

زیباسازی دیوارها

مهم‌ترین بخشی که پیش روی شما قرار دارد تا به بازسازی بهتر منزل مسکونی بپردازید، رسیدگی به موضوع دکوراسیون داخلی است.

در این مرحله پوششی که برای دیوارهای منزل مسکونی استفاد می‌شود، اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. دیوارپوش‌های متعددی از جمله کاغذ دیواری، پوسترهای سه بعدی، شیشه‌های تزئینی و رنگ‌های روغنی یا پلاستیکی و … می‌تواند حس و حالی خوب و مطلوب به فضای خانه ببخشد.

این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که ترس را کنار بگذارید و سعی کنید مطابق سلیقه و ذوق هنری خود از آن‌ها استفاده کنید.

البته این نکته‌ی مهم را فراموش نکنید که نیازی نیست حتما تمامی دیوارهای منزل خود را تغییر دهید، بلکه کافی است با توجه به بودجه خود فقط بخشی از دیوارها را و حتی یکی از دیوارها را با دیوارپوش‌ها بازسازی کنید. مطمئن باشید که تحول و تغییر قابل توجهی را در منزل خود، شاهد خواهید بود.

 

تغییر و تحول در کف منزل

وقتی کار دیوارهای منازل تمام شد و با سلیقه خود از پوشش مناسب برای آن‌ها استفاده کردید، اکنون زمان آن رسیده است که با توجه به نوع پوشش دیوارها و متناسب با رنگ آن‌ها، از کفپوشی مناسب و مقرون‌ به صرفه استفاده کنید.

سرامیک کردن یا استفاد از سنگ، پارکت یا انواع مختلفی از کفپوش‌های موجود در بازار، می‌تواند انتخاب خوبی باشد؛ ولی اگر باز هم می‌خواهید هزینه‌ کمتری را پرداخت کنید، بهتر است تنها قسمت‌هایی از کف منزل را تغییر دهید که در معرض دید است.

به عنوان مثال بخش‌هایی از خانه مانند سالن پذیرایی، راهروها و سالن نشیمن، نسبت به سایر بخش‌های ساختمان در اولویت است.

نورپردازی

یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که باعث می‌شود زیبایی دکوراسیون داخلی منزل کاملا مشخص شود، نورپزداری آن است.

وقتی بخش‌های نوسازی یا بازسازی دیوارها و کف زمین به اتمام رسید، با یک نورپردازی خلاقانه و البته متناسب با فضایی که در آن سکونت دارید، می‌توانید جلوه‌ای چشم‌گیر و زیبا به منزل خود هدیه دهید.

عوض کردن لامپ‌های قدیمی که اکثرا پرمصرف است و جایگزین کردن لامپ‌های جدید و کم‌مصرف که علاوه بر پایین آوردن هزینه برق، روشنایی قابل توجهی به منزل شما می‌بخشد، ضروری و عاقلانه خواهد بود.

استفاده از دست سازه ها در دکوراسیون داخلی

دست‌سازه‌ها یکی دیگر از وسایلی است که می‌تواند کمک بزرگی به بازسازی و نوسازی منزل مسکونی شما کند در حالی که هزینه کمی برای آن پرداخت خواهید کرد.

کنده‌های چوبی که در باغچه حیاط، مناطق جنگلی و پردرخت رها شده است، برای ایجاد قفسه‌های چوبی و پرکاربرد مناسب است.

همچنین جعبه‌های چوبی که برای حمل میوه و سایر وسایل استفاد می‌شود، می‌تواند به عنوان قفسه‌های پرکاربرد درنظر گرفته شود.

فقط کافی است از ذوق و هنر ذاتی خود بهره بگیرید و آن‌ها را با کمی رنگ و تعدادی میخ یا چسب، به زیبایی به قفسه‌های دوست‌داشتنی تبدیل کنید و در بخش‌های مختلف منزل خود نصب کنید.

مطمئن باشید که با قرار دادن وسایل تزئینی، گلدان‌های رنگارنگ، تابلوهای عکس یا نقاشی، زیبایی خارق‌العاده‌ای را برای محیطی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید، به ارمغان می‌آورید.

استفاده از گیاهان در زیبا سازی منزل

در طبیعت هر انسانی میل به زیبایی وجود دارد. با استفاده از گیاهان می‌توان در رسیدن انسان به این میل طبیعی، گامی بزرگ و تاثیرگذار برداشت.

نه تنها در دنیای امروز، بلکه در گذشته نیز استفاده از گیاهان برای دکوراسیون ساختمان‌ها مرسوم بوده است. جالب است بدانید که از قرون بسیار قدیمی ردپایی از گیاهان در جلوه دادن و زیباتر کردن ساختمان‌ها و مکان‌های مسکونی بشر برجای مانده است.

با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد می‌توان گیاهان خانگی متنوع و زیبایی را تهیه کرد و با چیدن آن‌ها در قسمت‌های مختلف خانه، علاوه بر زیباتر کردن محیط زندگی، انرژی فوق‌العاده‌ای را نیز به خود و خانوده‌ هدیه داد.

بازسازی کاشی‌ های آشپزخانه و حمام

از دیگر بخش‌های مهم در یک منزل مسکونی، آشپزخانه و حمام است. از آشپزخانه به قلب تپنده خانه یاد می‌شود و همین در وصف اهمیت این قسمت از منزل کافی است.

قطعا تعویض کاشی‌های قدیمی آشپزخانه هزینه زیادی دربرخواهد داشت. اما با صرف هزینه‌ای کم می‌توان دیوارهای آشپزخانه را با تغییر اساسی مواجه کرد. استفاده از دیوارپوش‌های کاغذی که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع وجود دارد، گزینه‌ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

شما می‌توانید به دلخواه و با توجه به رنگ‌های سرویس آشپزخانه خود، از این دیوارپوش‌ها استفاده کنید و این قسمت از منزل مسکونی خود را آنگونه که دوست دارید، تغییر دهید.

جالب است بدانید که برای کابینت‌های آشپزخانه نیز می‌توان از پوشش‌هایی که به همین منظور تولید شده است، استفاده کنید.

نیمکت های چوبی به جای صندلی

در زندگی زمان‌های خاصی را برای انجام برخی از عادت‌ها اختصاص داده می‌شود. به عنوان مثال غذاخوردن یکی از این عادت‌ها است که اهمیت قابل توجهی در سلامت جسمی و روحی هر انسانی دارد.

بنابراین کاملا بدیهی است که مکان ویژه‌ای برای صرف غذا در منزل مسکونی درنظر گرفته شود. اگر از آشپزخانه یا اتاق ناهار خوری استفاده می‌کنید، توصیه ما برای نوسازی و زیباتر شدن این بخش‌ از خانه، استفاده از نیمکت‌های چوبی و در صورت امکان نیمکت‌های دست‌ساز خودتان به جای استفاده از میز و صندلی است.

اگر هیچ سررشته‌ای از نجاری ندارید، نگران نباشید، نیاز نیست که با مهارت و ریزه‌کاری یک نجار نیمکت چوبی بسازید. کافی است کنده‌های چوبی را به خوبی به یکدیگر وصل کنید و از محکم بودن آن مطمئن شوید.

ساخت نیمکت‌های چوبی و استفاده از آن‌ها به جای صندلی، علاوه بر مقرون‌ به صرفه بودن، زیبایی خاصی را برای محیطی که در آن غذا می‌خورید، به ارمغان خواهد آورد.

استفاده از برچسب‌ های تزئینی برای زیبا تر کردن دیوار

یکی دیگر از راه‌هایی که به زیباتر شدن دیوار منزل مسکونی شما کمک می‌کند، استفاده از برچسب‌های دیواری تزئینی است.

این مطلب را از دست ندهید :   ترین‌های مسکن تهران در دی امسال

این برچسب‌ها را می‌توانید به راحتی از بازار تهیه کنید؛ اما اگر کمی از ذوق هنری بهره‌مند هستید، می‌توانید خودتان این برچسب‌ها را در رنگ و طرح‌های مختلفی مانند پرندگان، گل‌ها و اشکال هندسی بسازید و روی دیوار نصب کنید.

موضوع بازسازی و تغییر در خانه‌های قدیمی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در زیباتر شدن و حتی ارزش خانه تاثیر به‌سزایی داشته باشد. ما تلاش کردیم مهمترین روش‌های بازسازی خانه‌های قدیمی با کمترین هزینه را به شما معرفی کنم. گرچه شما می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه‌ی خود از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *