تمدید مجدد وعده‌های استاندار تهران

ترافیک سال‌هاست که شهرستان‌های پرجمعیت غربی استان را آزار می‌دهد، ترافیکی که با وعده‌های توخالی نمایندگان و مسؤولین شهری به نمکی بر زخم‌های کهنه مردم شهریار، ملارد و مارلیک تبدیل شده است.

اواسط دهه 80 با افزایش جمعیت شهرستان‌های غربی تهران و با بهره‌برداری از خط مترو کرج نخستین زمزمه‌های راه‌اندازی مترو برای شهریار و شهر قدس شنیده شد؛ سودای مسکن ارزان، حمل‌ونقل آسان و دوری از هیاهوی تهرانِ دودی سبب شد تا روزبه‌روز شاهد گسترش ساخت‌وساز و افزایش جمعیت در این منطقه باشیم.

محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اظهار داشت: بر اساس برنامه وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ درصد هزینه قطار شهری غرب استان توسط شرکت عمران شهرهای جدید و ۵۰ درصد توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تقبل شود.

وی افزود: با حضور وزیر راه در شهر اندیشه، قول داده شد که شرکت راه آهن طراحی‌های لازم را انجام دهد که متاسفانه عقب انداخته شد و به نظر نمی‌رسد بتوان تا پایان سال عملیات اجرایی آغاز شود و یا اینکه در صورت تلاش زیاد بتوانیم آغاز عملیات اجرایی قطار حومه‌ای غرب تهران را در دهه فجر امسال داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: با توجه به قول وزیر راه شرکت‌های مربوطه و شرکت راه آهن کشور به تعهدات خود عمل کنند و در هر حال ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

تقی زاده تصریح کرد: طرح قطار شهری غرب تهران توسط مشاور پروژه به دست ما نرسیده است و بر همین اساس اسناد مناقصه‌ای برای انتخاب پیمانکار هنوز آماده نیست.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اواسط ماه مبارک رمضان اظهار کرده بود: مطالعات اولیه پروژه مترو حومه‌ای تهران به اتمام رسیده و ان‌شالله در اولین فرصت بعد از تعطیلات عید فطر جلسه‌ای در جهت شروع به کار عملیات اجرایی آن تشکیل خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اواخر شهریور ماه سال جاری در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهر باغستان شهریار از اتمام مطالعات اولیه قطار حومه‌ای غرب تهران، انتخاب پیمانکار پروژه در مهرماه سال جاری و آغاز هر چه سریعتر فاز اجرایی خبر داده بود.

محمد محمودی شاهنشین نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد امروز با اشاره به آخرین وضعیت مترو غرب استان تهران اظهار می‌کند: قرار بر این بود تا پایان اسفندماه مسیر قطار شهری غرب یکی از ۳ گزینه مطرح‌شده در شورای ترافیک استان تهران قطعی شود تا مسیرها و ایستگاه‌های داخل شهرها جهت تملک به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شود.

این مطلب را از دست ندهید :   واحدهای تجاری غیر مجاز در اندیشه مردم را عذاب می دهد
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *