جدید ترین ایدها برای چیدمان داخل کابینت

جدید ترین ایدها برای چیدمان داخل کابینت

جدید ترین ایدها برای چیدمان داخل کابینت

بیشتر خانه‌های امروزی با متراژ کم ساخته شده‌اند و فضای آشپزخانه‌های آن‌ها بسیار کوچک است. در این مقاله از قصد داریم بهترین و جدیدترین ایده برای چیدمان داخل کابینت را معرفی کنیم.

چیدمان ادویه در داخل کابینت

یکی از کالاهای پر مصرف و پر دسترس در هر آشپزخانه‌ای ادویه است. برای چیدمان ادویه می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از کشوهای کابینت

بهترین ایده برای چیدمان داخل کابینت این است که به کمک یک جعبه تقسیم در کشو کابینت خود فضایی برای جای ادویه‌ها درست کنید و ادویه‌های خود را به صورت افقی بچینید.

شلف های کوچک دیواری

برای درست کردن جای ادویه، آن‌ها را بیشتر در جاهایی که جلوی چشم باشد و دسترسی آسان به آن داشته باشید قرار دهید؛ مثلا می‌توانید از شلف های کوچک دیواری استفاده کنید.

استفاده از باکس‌های تقسیم روی درب‌های کابینت

درب‌های کابینت کنار گاز، جای مناسبی برای قرار دادن ادویه‌هایتان است. به همین منظور، باکس‌هایی را به درب کابینت‌ها نصب کنید و ادویه‌ها را در ظرف‌های هم‌اندازه قرار دهید.

چیدمان لیوان در داخل کابینت

در همه خانه‌ها تعداد زیادی استکان و لیوان وجود دارد که جا دادن آن‌ها در داخل کابینت‌ها بسیار جاگیر و کاری دشوار است. با تغییر در چیدمان داخل کابینت و نظم دادن به آن، به سادگی می‌توان این مشکل را حل کرد.
بهترین ایده برای چیدمان داخل کابینت این است که لیوان‌های پایه‌دار را در یک قفسه، استکان‌ها و فنجان‌های شبیه به هم را در قفسه دیگر قرار دهید. با این کار هم کابینت منظم می‌شود و هم جلوه زیبایی به خود می‌گیرد.
اگر در گوشه‌ای از آشپزخانه فضایی خالی پیدا کردید، دیوار فنجانی بسازید و فنجان‌های خود را داخل آن قرار دهید.
اگر کابینت‌هایتان به حد کافی پرشده‌اند و دیگر فضایی برای قرار دادن لیوان‌های خود ندارید پیشنهاد می‌شود از استندهای رومیزی استفاده کنید و لیوان‌ها را با نظم و ترتیب روی میز قرار دهید.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرف‌شویی

این قسمت از کابینت ازجمله مکان‌هایی است که مرتب کردن آن بسیار سخت و عذاب‌آور است؛ و معمولا افراد واکنش خوبی برای تمیز کردن آن نشان نمی‌دهند.
بیشتر افراد معمولا مواد پاک کننده خود را در زیر سینک ظرف‌شویی قرار می‌دهند. در این حالت، بهترین ایده برای چیدمان داخل کابینت این است که مواد شوینده را در داخل یک سطل قرار دهید و در گوشه‌ای از کابینت بگذارید.
از درب‌های کابینت زیر سینک می‌توانید استفاده مطلوبی داشته باشید مثلا با نصب جا نایلونی داخل کابینت، دستمال یا دستکش خود را درون آن قرار دهید.
بسیاری از افراد سطل زباله خود و مواد بازیافتی را در کابینت زیر سینک ظرف‌شویی قرار می‌دهند.
توصیه می‌شود قفسه‌های زیر سینک ظرف‌شویی چوبی نباشد؛ زیرابه دلیل وجود لوله‌ها و همچنین در تماس بودن با آب، طی مدتی این قفسه‌ها فرسوده می‌شوند. حتما برای این قسمت از کابینت از کفپوش های ضدآب استفاده کنید و درزهای کابینت را بپوشانید.

قفسه‌بندی داخل کابینت آشپزخانه

اگر شما هم جزو افرادی هستید که وسایل آشپزخانه زیادی دارید و از کمبود جا در داخل کابینت رنج می‌برید جای نگرانی ندارد. می‌توانید به سادگی با اضافه کردن طبقه یا قفسه به طبقه‌های کابینت، فضا را دو برابر کنید.

استفاده از کابینت با درب شیشه‌ای در قفسه‌بندی فضای داخل کابینت

سعی کنید وسایل آشپزخانه را به صورت مرتب در این کابینت‌ها بچینید تا نمای ظاهری آشپزخانه را حفظ کند.

قفسه‌های ریلی در کنار کابینت آشپزخانه

استفاده از قفسه‌های ریلی ایده‌ای مناسب در صرفه‌جویی فضا است که بیشتر طراحان از این روش استفاده می‌کنند. پس زمینه این قفسه‌ها را می‌توانید طبق سلیقه خود با هر رنگی که دوست دارید انتخاب کنید.

استفاده از کابینت فلزی برای نگهداری ظروف

داخل کابینت‌های فلزی را به صورت عمودی از بالا به پایین قفسه‌بندی کنید و ظروف و سایر وسایل سنگین و بزرگ آشپزخانه را داخل آن قرار دهید. این نوع از قفسه‌ها از استحکام بالایی برخوردار هستند.

کفپوش داخل کابینت

بسیاری از افراد فکر می‌کنند استفاده از کفپوش کابینت کاری بیهوده و غیر ضروری است اما این فکر کاملا اشتباه است. استفاده از کفپوش ها هم باعث می‌شود وسایل داخل کابینت سالم بمانند هم عمر کابینت‌ها را افزایش می‌دهد. مزیت استفاده از کفپوش ها این است که در صورت کثیف بودن به راحتی می‌توان آن را تعویض کرد؛ بدون اینکه خود کابینت کثیف شود.

جدید ترین ایدها برای چیدمان داخل کابینت


 اگر در تهران شاغل هستید و به خرید آپارتمان در اندیشه فکر می‌کنید، مشاوران ما آماده اند تا اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *