خرید آپارتمان در حومه تهران

خرید آپارتمان در کدام شهر از حومه تهران مناسب است؟

خرید آپارتمان در حومه تهران

در کدام مناطق اطراف تهران خانه ارزان‌تر است؟

طی سال‌ها به تدریج شهرک‌های حومه تهران رشد کردند و گسترش یافتند. امروزه این شهرک‌ها امکانات لازم برای یک زندگی راحت را دارند و برای سکونت مناسب هستند. قبل از هر چیز ابتدا به‌اختصار این شهرها را معرفی می‌کنیم.

بومهن   پردیس    اندیشه      رودهن

 

بومهن

بومهن بهترین فاز شهرستان پردیس به‌شمار می‌آید و در 54 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. اگر از جاده تهران به دماوند گذشته باشید، حتما روستای سرسبز بومهن را دیده‌اید.

بومهن یکی از شهرک‌های حومه تهران است که به خوش‌آب‌وهوایی شهرت دارد. شهرک کشاورزی و شهرک طلاییه جزو شهرک‌هایی هستند که در بومهن رشد و گسترش یافته‌اند.

در گذشته عمده خانه‌هایی که در بومهن ساخته می‌شد، ویلایی بودند. آب‌وهوای معتدل و خنک باعث رونق ویلاسازی در این شهرک شده بود. اما روزبه‌روز بر تعداد آپارتمان‌های آن افزوده می‌شود.

در خرداد 98 برای خرید یک آپارتمان تک خوابه بازسازی‌شده 50 متری در بومهن باید 175000000 تومان هزینه کنید. اما اگر به‌دنبال آپارتمان بزرگ‌تر با تعداد خواب‌های بیشتر هستید، بدانید که یک آپارتمان 65 متری دو خوابه را در بومهن می‌توانید به قیمت 200000000 تومان بخرید که با قیمت‌های تهران قابل مقایسه نیست. حتی یک آپارتمان 100 متری دو خوابه در بومهن 295000000  قیمت دارد که در بعضی مناطق تهران می‌شود با آن تنها یک خانه 50 متری خرید!

 

پردیس

یکی از جدیدترین شهرک‌های حومه تهران پردیس است که در 17 کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است. ویژگی بزرگ پردیس این است که به تهران بسیار نزدیک است و افرادی که ناچار هستند هرروز به تهران رفت‌وآمد کنند، ترجیح می‌دهند در پردیس خانه بخرند.

شهرک‌های حومه تهران ویژگی بارزشان این است که ضمن نزدیک بودن به پایتخت، در آن‌ها اثری از آلودگی و ترافیک آزاردهنده تهران نیست. البته هزینه ساخت‌وساز و قیمت زمین و خانه هم در این مناطق قطعا کمتر از تهران است و این به محبوبیت شهرک‌های حومه تهران می‌افزاید.

یک آپارتمان دوخوابه 100 متری نوساز را در پردیس با 380 میلیون تومان می‌توان خرید. همچنین برای خرید یک آپارتمان دوخوابه نورگیر در بهترین فاز پردیس (فاز یک) با 500 میلیون تومان می‌توانید صاحب‌خانه شوید.

 

 

خانه در شهر اندیشه متری چند است؟

اندیشه

از جمله دیگر گزینه‌های خرید آپارتمان در اندیشه است. این شهرک در مرکز شهرستان شهریار واقع شده است. دسترسی اندیشه به تهران، شهریار و کرج بسیار خوب است و یکی از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌آید.

قیمت زمین و هزینه‌ ساخت‌وساز در اندیشه کمتر از تهران است. به همین دلیل بخش عمده‌ای از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران حتما به خرید آپارتمان در اندیشه فکر می‌کنند. ضمن این‌که به سبب رونق ساخت‌وساز آپارتمان و کوچ بعضی از تهرانی‌ها به این شهرک، در سال‌های اخیر امکانات شهری و رفاهی خوبی برای آن به‌وجود آمده است.

فاز یک اندیشه بهترین فاز اندیشه محسوب می‌شود که نسبت به فازهای دیگر قیمت زمین در آن قدری بیشتر است. فاز دو هم تقریبا به همین میزان برای خرید آپارتمان محبوب و گران‌تر است. اگر از اهالی سوال شود که بهترین فاز اندیشه کدام است، قطعا از فاز یک و فاز دو اسم می‌برند.

در خرداد 98 قیمت یک خانه 80 متری دو خوابه در بهترین فاز اندیشه (فاز یک) به قیمت 446 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

اما در بهترین فاز اندیشه آپارتمان ارزان‌تری هم می‌توان خرید. در خرداد 98 برای خرید یک آپارتمان 47 متری یک خوابه کافی است 222 میلیون تومان داشته باشید تا در یک محله خوب صاحب یک آپارتمان نقلی نوساز شوید.

 

رودهن

از دیگر شهرک‌های حومه تهران رودهن است که طبیعت خاص آن باعث شده است بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران سراغ آپارتمان‌های رودهن را بگیرند.

رودهن شهر زیبایی است که در دره‌ای سرسبز قرار دارد. اما به دلیل پایین بودن قیمت زمین و مناسب بودن هزینه ساخت‌وساز آپارتمان‌هایی هم در آن ساخته شده است. در پی رونق ساختمان‌سازی و آپارتمان‌سازی جمعیت زیادی به رودهن کوچیده‌اند و در پی آن امکانات رفاهی و شهری به‌وجود آمده است.

میان شهرک‌های حومه تهران و در مقایسه با شهرک‌هایی مانند اندیشه رودهن با بیش از 300 سال قدمت، جزو قدیمی‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. البته ناگفته نماند که به همین ترتیب قیمت زمین و هزینه ساخت‌وساز در بومهن هم به نسبت به سایر شهرک‌های حومه تهران بالاتر است. گرچه هنوز از قیمت‌های تهران فاصله معقولی دارد.

 

این مطلب را از دست ندهید :   خرید خانه در اندیشه تهران چه امتیازاتی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *