خرید ملک ویلایی و آپارتمان در اندیشه

خرید ملک ویلایی و آپارتمان در اندیشه

خرید ملک ویلایی و آپارتمان در اندیشه

در خرید خانه باید به نکاتی فراتر از زیبایی و قیمت توجه داشت. اگرچه شاید به نظر برسد که خرید آپارتمان در اندیشه تضمین شده، اما همچنان باید حواستان را جمع کنید.

بنابر اعلام مسکن کیان، ما خانه می‌خریم تا بتوانیم به گونه‌ای در آن زندگی کنیم که به آرامش خاطر خودمان برسیم. خانه‌ی ما قرار است یک قرن میزبان ما باشد. حالا اگر این میزبان کوچک‌ترین نقصی داشته باشد، تا چه زمانی می‌توانید جلوی خودتان را بگیرید که به خاطر تمام زحمت‌هایی که برای درآوردن پولش کشیده‌اید خودتان را سرزنش نکنید؟

انتخاب با دقت محله در اندیشه

فرقی نمی‌کند تا چه اندازه قرار است در خانه بمانید، در خانه را به روی خود قفل کنید و صبح تا شب‌تان را در همان چهار دیواری سپری کنید. محلی که شما خانه را در آن انتخاب می‌کنید، متصل کننده‌ی شما به جهان بیرون است.

نباید اجازه دهید این ارتباط با دنیای واقعی مخدوش یا دچار مشکل شود.

کدام فاز اندیشه برای خرید آپارتمان در بهتر است؟

برخی از فازهای اندیشه که تازه تأسیس هستند به دلیل کامل نبودن امکانات‌شان قیمت‌های کمی دارند. اما در فازهای قدیمی که امکانات بسیار کامل است مانند فاز ۱ قیمت خرید آپارتمان در اندیشه بسیار گران است. با این حال فازهای تازه تأسیس که قیمت پایین‌تر و امکانات ناقصی هم دارند می‌توانند گزینه‌های خوبی به حساب بیایند. چرا که آپارتمان در این فازها آینده‌ی بسیار خوبی با تکمیل امکانات آن‌ها دارد.

آرامش و آسایش

همان‌طور که به کوچه توجه می‌کنید تا مرکز اجتماعی شلوغی در آن نباشد، باید فراتر هم بروید و به خیابان‌های نزدیک هم نگاهی بیندازید. اصلا شاید به دنبال خرید آپارتمان نباشید و بخواهید یک ملک ویلایی در اندیشه بخرید.

اگر نزدیک خانه‌تان یک مدرسه باشد که هر روز صبح دانش‌آموزهای زیادی را از محله‌تان پذیرا می‌شود، باید فاتحه‌یخرید ملک ویلایی در اندیشه را بخوانید. این ملک ویلایی اصلاً مناسب شما نیست چون با وجود سروصدای بچه مدرسه‌ای‌ها هرگز نمی‌شود تا لنگ ظهر خوابید.

فضای سبز

یکی از نقاط قوت اندیشه این است که در اکثر محله‌ها و فازهای آن فضای سبز بسیار خوب و کاملی وجود دارد. این مورد می‌تواند به آسایش و آرامش هرچه بیشتر شما نیز بینجامد. وجود فضای سبز همچنین به معنای وجود امکانات تفریحی نیز هست. البته در برخی فازهای تازه تأسیس این فضای سبز هنوز کامل نشده است، اما می‌توانید به آینده امیدوار باشید.

بررسی وضعیت عمومی ساختمان خانه برای خرید آپارتمان در اندیشه

مسلماً نمی‌خواهید در ساختمانی زندگی کنید که محدودیت‌های معماری‌اش هر روز برای شما مشکلات جدیدی به بار می‌آورند.

وضعیت واحدها در هر طبقه

هرچه در یک طبقه واحد بیشتری داشته باشید، بهداشت عمومی کم‌تر است. خساراتی که به ساختمان وارد می‌شود بیشتر و آرامش کم‌تر. پس حتماً توجه کنید که چند نفر دیگر قرار است با شما در فضای زندگیتان شریک شوند.

وضعیت ایمنی

ساختمانی مکانیزم‌های ضد حریق یا زلزله ندارد، نه تنها ممکن است در شرایط بحرانی جان شما را به خطر بیندازد، که هربار هم به آن فکر کنید فشار و استرس زیادی را به شما تحمیل می‌کند.

حریم شخصی

اگر حریم شخصی برایتان اهمیت زیادی دارد، حتماً چک کنید که کدام قسمت‌ها مشاع هستند و اینکه دیوارها تا چه حد سروصدای شما را انتقال می‌دهند. البته اگر ساختمان مورد نظرتان استاندارد ساخته شده باشد، از این بابت نگرانی ندارید.

امکانات ساخت داخلی خانه

برای زندگی در داخل خانه نیز به یک سری امکانات اولیه نیاز دارید.

نورگیر بودن ساخت

اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید پنجره‌ها نورگیری ندارد سریعاً آن را بفروشید. این برای سلامت روانی ساکنان یک خانه بسیار ضروری است. تحقیق‌های بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد انسان در معرض نور طبیعی عملکردی بسیار بهتر از خود نشان می‌دهد.

سیستم‌های متعلق به دما

هیچ‌چیز مثل یک دوش آب گرم در زمستان خوب نیست، و هیچ‌چیز مانند خوابیدن زیر پتو در تابستان (البته نباید این‌قدر انرژی را هدر داد). پس مسلم است که اگر به سیستم‌های سرمایش و گرمایش ساختمان توجه نداشته باشید، بالأخره در یک زمستان سرد یا تابستان گرم، حسابی کفری‌تان خواهد کرد.

از کجا خانه‌ی مناسب پیدا کنیم؟

یکی از راه‌هایی که پیش پای شماست راه افتادن در بنگاه‌های مختلف و صرف زمان بسیار زیادی برای پیداکردن خانه مناسب است. اما این کاری بسیار طاقت‌فرساست.

راه دیگری که ما پیشنهاد می‌کنیم، تحقیق بررسی از طریق سامانه‌های اینترنتی است. شما در سامانه‌های خرید و فروش مسکن اینترنتی می‌توانید به سادگی حجم عظیم و به درد بخوری از اطلاعات را به دست آورید و بر همین اساس تصمیم بگیرید. تنها کافی است در گوگل بنویسید خرید ملک ویلایی در اندیشه. این منطقه پر از فروشنده و خریدار است.

این مطلب چطور بود؟
[Total: 1 Average: 5]
این مطلب را از دست ندهید :   قولنامه چیست و چه قوانین و نکاتی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *