راه یكساله در شش ماه

شهرداری اندیشه راه یکساله را در شش ماه پیمود علی بدلی با اشاره به اینکه تا به امروز بخش عمده ای از کل بودجه سال جاری تحقق پیداکرده گفت: بنا به پیشنهاد شهردار، افزایش اعتبار دراصلاح متمم بودجه سال ۹۸ تا سقف ۳۰۰ میلیارد تومان در دست بررسی است که این موضوع رکوردی تاریخی برای اندیشه خواهد بود.

رییس کمیسیون برنامه ریزی و بودجهشورای اسلامی شهر اندیشه از افزایش بودجه شهری وعمرانی این شهر در سال جاری خبر داد و گفت: در سال ۹۷ بودجه عمرانی و شهری اندیشه ۶۰ میلیارد تومان بود که از این رقم حدود۲۵ میلیارد آن به بخش عمرانی اختصاص داشت و امسال این رقم به دو و نیم برابر افزایش یافته و  بودجه سال ۹۸ به ۱۳۹میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: از سه ماه گذشته تا کنون هفت کلنگ زنی پروژه های عمرانی بزرگ در اندیشه انجام گرفته که  پروژه ورزشگاه معلولان در فاز دو یکی از آنها بود که در گام اول آن چهار میلیارد تومان هزینه شده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته  که باید دوباره با اصلاح بودجه برای گام بعدی آن اقدام نماییم.

وی افزود: سرای بانو با چهار میلیارد تومان ، سالن چند منظوره ورزشی در فاز ۵ با شش میلیارد تومان از دیگر این طرحها بوده که در طول سه ماه پیمانکار تعهدات خود را به اتمام رسانده و پیشرفت  ۱۰۰درصدی را داشتیم که در تلاش برای تجویز اعتبار دوباره هستیم.

بدلی اظهار داشت: اخیرا نیز کلنگ زنی دو پروژه مشارکتی بازار روز امیر کبیر با هشت میلیارد تومان و بازار ارکیده در فاز ۵ با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده صورت گرفته که توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و سهم شهرداری ۵۵ درصد و سهم شریک  ۴۵درصد می باشد.

وی افزود: پایانه مسافربری در فاز ۳ با چهار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده نیز از دیگر این پروژه ها است که امیدواریم فاز اول آن تا  شش ماه آینده به بهره برداری برسد ، همچنین مجموعه شکوهمند و با ارزش سالن همایشهای شهری در مرکز شهر با اعتیار پیش بینی شه هشت میلیارد تومان نیز از دیگر طرحهایی است که اخیرا کلنگ زنی شده است.

عضو شورای شهر اندیشه بیان کرد: خبرهای خوشی نیز برای دهه فجر در راه است و امکان کلنگ زنی چند پروژه عمرانی بزرگ در شهر نیز وجود دارد.

بدلی با بیان اینکه طی سالهای اخیر این حجم از پروژه عمرانی به لحاظ کمی و کیفی در اندیشه بی نظیر بوده افزود: مطمئنا با همکاری مدیران شهری و مجریان و تزریق مالی به موقع این طرحها تا دو سه سال آینده به بهره براری کامل خواهند رسید.

وی یادآور شد: بخشی از درآمدهای ما مربوط به طرحهایی است که سال گذشته تعریف شده ولی به لحاظ تورم و ناپایداری وضعیت اقتصادی و یا طولانی شدن سیکل اداری و دریافت مجوزات ، عملیاتی نشده و بودجه آنها باقی مانده که این رقم حدود ۲۰میلیاردتومان بوده و بخش دیگر از درآمدها حاصل فروش برخی از املاک  بدون استفاده و بهره وری می باشد و قسمت عمده درآمدها نیز مربوط به وصول مطالبات از مودیان در نهادها و شرکتها و سازنده ها بوده که با مشارکت واحد اجراییات در حال وصول آنها می باشیم.

اندیشه شهری قابل توسعه است

رییس کمیسیون برنامه ریزی و بودجه شورای اسلامی شهر اندیشه با بیان اینکه اندیشه شهری قابل توسعه و پیشرفت بیشتر می باشد افزود: با توجه به استاندارد بالای چهار سرانه ورزشی، فضای سبز، آموزشی و تجاری در این شهر و کسب رتبه  اول در استان و همچنین رعایت متدهای نوین شهری مابه دنبال جذب سرمایه گذار برای رونق هر چه بیشتر شهر هستیم.

بدلی بر مشارکتهای عمومی در کنار اعتماد به مدیران و جسارت مدیران برای برنامه ریزی تاکید کرد و گفت: برخی مدیران برای افق دور دست حرکت جهادی نموده و برای آینده شهر ظرفیت سازی می کنند و امروز وجود مدیران دلسوز در اندیشه باعث شده تا این شهر در میان شهرهای ۱۸گانه جدید کشور یکی از موفقترین شهرها و ممتاز و متفاوت باشد.

وی اظهار داشت: در جذب پیمانکاران و طراحان نیز از برترینهای کشوری استفاده نموده و در حال حاضر طرحهایی که باید در مدت زمان بیشتری اجرایی می شدند باوجود پیمانکاران برجسته این طرحها در سه ماه گذشته پیشرفت فیزیکی بالایی داشته که اگرتزریق منابع مالی به موقع انجام شود عملکرد پیمانکاران نیز نمود رو به رشدی خواهد داشت.

رییس کمیسیون برنامه ریزی و بودجه شورای اسلامی شهر اندیشه افزود: به لحاظ وسعت و جمعیت این شهر امسال یکی از بودجه های ایده آل را نسبت به دیگر شهرها داشتیم .

شرکت توسعه عمران بال عمرانی و آبادانی اندیشه است

وی شرکت عمران و شهرسازی را بال عمرانی برای شهر اندیشه دانست و افزود: این شرکت امسال  بیش از دو هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مشترک را در برنامه داشته و با بکارگیری پنج پیمانکار در حال اجرای طرح می باشد.

بدلی بیان کرد: بافعالیت شرکت توسعه عمران بودجه شهری به جای ۳۰۰میلیارد تومان به دوبرابر می رسد و با وجود دو بدنه قوی و فعال عمران شهرداری و شرکت توسعه عمران، شهر اندیشه در مسیر آبادانی گام بر می دارد

این مطلب را از دست ندهید :   درخواست شهردار جدید اندیشه برای خودداری از نصب بنر تبریك
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *