شهر اندیشه

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسکن در شهر اندیشه

طاهرخانی گفت:امروز در طرح ملی شهر اندیشه یک هزار میلیارد تومان پروژه را آغاز کردیم که از این میزان سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی ۷۰۰ میلیارد تومان است.

حبیب الله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در شهر اندیشه اظهار کرد: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و شهر‌های جدید از مهمترین برنامه‌های اقدام ملی به شمار می‌رود و در این برنامه از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

وی گفت: در حالیکه دولت در اجرای  پروژه‌های عمرانی با محدودیت منابع مالی مواجه است اما بخش خصوصی توانایی مالی بسیاری دارد، بنابراین اگر منابع موجود در اختیار بخش خصوصی و نقدینگی جاری در دست مردم به درستی هدایت نشود، در آینده شاهد بروز بحران  و جهش قیمتی خواهیم بود، بر این اساس  باید با مدیریت صحیح بتوانیم این نقدینگی‌ها را به سمت مناسبی از جمله بخش مسکن هدایت کنیم.

طاهرخانی گفت: در برنامه اقدام ملی هدف ما آن است که بخشی از نقدینگی‌های موجود در جامعه را جذب کنیم و از طریق آن بتوانیم صنعت و پروژه‌های عمرانی را فعال کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش ساختمان جزو صنایع خوداکتفا و فعال جامعه است گفت: این صنعت اشتغال زایی بسیار زیادی دارد به طوری که هم اکنون ۳۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به آنکه امسال رونق تولید نامگذاری شده و همچنین بخش ساختمان یکی از بند‌های مهم سیاست‌های مهم اقتصادی است بنابراین باید بتوانیم این صنعت را فعال کنیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی موجود در  اختیار دولت بهره‌وری پایینی دارد، اما بخش خصوصی با مدیریت منابع و نوآوری توانسته قیمت تمام شده پروژه‌های عمرانی را کنترل کند.

وی بیان کرد: در مدل جدید طرح اقدام ملی که از بخش خصوصی استفاده می‌شود کارفرمایی و پیمانکاری حاکم نیست و به نوعی سرمایه‌گذاری‌ها در قالب مدیریت منابع انجام می‌شود و در این مدل قوانین سرمایه گذار و سرمایه پذیر فرق می‌کند وشرکای ما با انعکاس بیشتری می‌تواند فعالیت‌ها را انجام دهند.

طاهرخانی با اشاره به اینکه در این طرح انتخاب شرکا بسیار مهم است گفت: در طرح ملی از انبوه سازان بسیار خبره و با تجربه استفاده شده و شرکت سرمایه گذاری مسکن توانسته است در نظام ارزیابی‌های ما سربلند بیرون بیاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز در طرح ملی شهر اندیشه یک هزار میلیارد تومان پروژه را آغاز کردیم که از این میزان سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی ۷۰۰ میلیارد تومان است و ما تنها زمین را به عنوان آورده دولت پای کار آورده ایم.

وی تاکید کرد: در شهر اندیشه هزینه‌های پروانه ساخت توسط بخش خصوصی پرداخت شده این در حالی است که در شهر‌های دیگر هزینه پروانه ساختمانی توسط دولت وشرکت عمران شهر‌های جدید پرداخت می‌شود

طاهر خانی در پایان یادآوری کرد: امیدواریم خروجی ساخت این واحد‌های مسکونی برای شهروندان با کیفیت باشد.

پروژه‌های عمرانی با نقدینگی‌های موجود در جامعه فعال می شود

این مطلب را از دست ندهید :   بهسازی و مرمت معابر شهر اندیشه در دستور كار مدیریت شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *