قبل از خرید خانه ویلایی حتما این مقاله را بخوانید

قبل از خرید خانه ویلایی حتما این مقاله را بخوانید

هرچند از سال‌های دور، خرید ویلا در مناطق خوش آب و هوا مرسوم بوده است ولی در چند سال اخیر شاهد رشد صعودی و قابل توجهی در این زمینه هستیم. اما بهتر است قبل از خرید خانه ویلایی حتما این مقاله را بخوانید.

تفریح در مناطق خوش آب و هوا به ویژه مناطق کنار دریا یکی از موضوعات مورد علاقه‌ی بسیای از مردم است. برخی تلاش می‌کنند با اجاره‌ی ویلا چند روزی را به خوشگذرانی بپردازند و برخی دیگر نیز با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارند به خرید خانه ویلایی رو می‌آورند.

ناگفته نماند در مناطق تفریحی و توریستی، کسب درآمد خیلی‌ها از جاره دادن یا خرید و فروش ویلا است. به هر حال فرقی نمی‌کند با چه هدفی قصد خرید ویلا دارید، مهم این است که پیش از خرید باید نکاتی را بدانید که در این مطلب آورده شده است.

نکات خرید ویلا

خرید ویلا های دارای مشکل

طبق اطلاعات ارائه شده توسط انجمن انبوه‌سازان، متاسفانه درصد قابل توجهی از این ویلاها به صورت خلاف ساخته شده‌اند و قطعا پس از اتمام فرایند ساخت، به آن‌ها پایان کار داده نخواهد شد.

جالب است بدانید که بسیاری از ویلاهایی که به صورت خلاف ساخته شده آب و برق ندارد. برخی دیگر نیز به صورت غیر مجاز با لوله‌کشی، آب مصرفی را تامین می‌کنند.

پس بدیهی است که قیمت این نوع ویلاها نسبت به سایر ویلاهایی که به صورت کاملا قانونی ساخته شده است، پایین‌تر و شرایط خرید نیز آسان‌تر است. اما قطعا در آینده دچار مشکل خواهید شد.

خرید ویلا از فعالان حرفه ای و انبوه سازان معتبر

با توجه به فعالیت افراد سودجو و کلاهبردار که با فراهم کردن شرایطی نسبتا مطلوب و آسان توجه اعتماد خریداران ویلا را جلب می‌کنند، بهتر است به افرادی که فعالیت حرفه‌ای و البته قانونی در زمینه خرید و فروش دارند، مراجعه کرده و برای خرید ویلا از آن‌ها کمک بگیریم.

به عنوان مثال انبوه‌سازان  فعال در ساخت انواع ملک و ویلا در سراسر کشور، که با مجوز قانونی مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند کمک بزرگی برای انتخاب و خرید خانه ویلایی مناسب باشند.

برآورد هزینه های خرید ویلا و نگهداری آن

پس از آنکه به افراد مطمئن برای خرید ویلا مراجعه کردیم، اکنون زمان آن رسیده است که ببینم ویلایی که قصد خرید آن را داریم بهتر است چه ویژگی‌هایی داشته باشد؛ به بیان ساده‌تر چه ویلایی مناسب‌تر است و به درد ما می‌خورد؟

همچنین اطلاع از هزینه‌هایی که برای خرید ویلا و نگهداری آن مورد نیاز است، از دیگر نکات مهم پیش از خرید به شمار می‌رود. به عنوان مثال بهتر است در مورد درستی یا نادرستی خرید ویلا در شرایط اقتصادی امروزی خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، تحقیق کنید.

مثلاً ببینید از ویلایی که قرار است برای خرید آن هزینه‌ای را صرف کنید، چند بار در طول یک سال استفاده می‌کنید. آیا با توجه به اوضاع مالی که با آن مواجه هستید خرید ویلا به نفع شما است یا به ضرر شما تمام خواهد شد؟

قطعا قبل از خرید ویلا باید به این مسئله آگاه باشید که فقط خرید ویلا اتمام کار نیست و دیگر نیازی به صرف هزینه‌ای دیگر نخواهد بود؛ بلکه باید درنظر داشته باشید که پس از خرید ویلا، هزینه‌های جانبی برای شما ایجاد می‌شود که می‌توان به وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی ویلا، وسایل گرمایشی و سرمایشی، هزینه‌های نگهداری ویلا، هزینه‌های آب و برق و گاز و تلفن و … اشاره کرد.

درواقع دانستن این نکته که خرید خانه ویلایی نیز همانند خرید یک منزل مسکونی یا خرید آپارتمان مستلزم پرداخت هزینه‌های مختلف است و حتی در بسیاری موارد بیشتر از هزینه‌هایی است که برای یک منزل مسکونی پرداخت می‌کنید، لازم و ضروری است.

انواع ویلا

جالب است بدانید که انواع مختلفی از ویلا در سراسر کشور و در مناطق خوش‌ آب و هوا ساخته شده است و  هر کدام با توجه به شرایط جغرافیایی و نوع ساخت، مزایا و معایب مخصوص خود را دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید ویلا با آن‌ها آشنا شوید.

با توجه به موقعیت مکانی، آب و هوا و امکانات و تسهیلات تعبیه شده در ساخت، ویلاها به انواع مختلف ویلای ساحلی، ویلای جنگلی، ویلای شهرکی، ویلای مستقل، ویلای فلت، ویلای دوبلکس و ویلای تریپلکس، تقسیم‌بندی می‌شود.

مزایا و معایب ویلای ساحلی

ویلای ساحلی در مجاورت خط ساحلی ساخته می‌شود. این ویلا فاصله‌ کمی با دریا دارد و چشم‌انداز زیبا، دسترسی آسان به ساحل و جاده‌های اصلی در فصول سرد سال از ویژگی‌های قابل توجه این نوع ویلا است.

با تمام این مزایا، متاسفانه ویلاهای ساحلی در دو ماه تیر و مرداد با تغییر هوا مواجه شده و هوای پیرامون آن به شدت شرجی می‌شود. دلیل این مسئله نیز فاصله کم این نوع ویلاها با ساحل است.

همچنین در ویلاهای ساحلی شما تنها می‌توانید از چشم‌انداز دریا و ساحل لذت ببرید و از طبیعت سرسبز و بانشاط خبری نیست.

از دیگر معایب ویلای ساحلی، هزینه‌ نگهداری بالای آن است که می‌توان به دلایلی از جمله رطوبت زیاد و آمدن آب دریا تا ویلا اشاره کرد.

مزایا و معایب ویلای جنگلی

ویلای جنگلی را در نواحی جنگلی و مناطق کوهپایه‌ای می‌سازند. این ویلاها دسترسی سختی به مناطق شهری دارند و این از معایب آن‌ها به‌شمار می‌رود.

همچنین در فصول سر سال که با بارش برف و باران مواجه هستیم، رفت و آمد به این نوع ویلا سخت شده و به همین دلیل تهیه آذوقه از مناطق شهری نیز مشکل خواهد بود.

در کنار معایب ویلای جنگلی، می‌توان از قیمت پایین آن به دلیل دور بودن از مناطق شهری اشاره کرد که همین امر سبب شده تا محیط اطراف این نوع ویلاها بسیار آرام و دلنشین باشد. همچنین طبیعت سرسبز و چشم‌نواز نیز آرامشی وصف‌نشدنی را به ساکنین آن هدیه خواهد داد.

مزایا و معایب ویلای مستقل

ویلای مستقل معمولا داخل شهر ساخته می‌شود و از صفر تا صد نگهداری و تامین امنیت آن با صاحب ویلا خواهد بود.

قیمت این نوع ویلا به دلیل قرارگیری داخل شهر بالاتر است و آرامش و سکوت بیشتری را نسبت به ویلاهای شهرکی، تجربه خواهید کرد.

ویلاهای دوبلکس، تریپلکس و فلت

دوبلکس ویلایی است که در دو طبقه ساخته می‌شود. ویلای تریپلکس نیز در سه طبقه ساخته شده و بین سه تا شش خواب دارد. ویلای فلت نیز به ویلاهای یک طبقه که دو یا سه خواب دارد، گفته می‌شود.

به طور کلی نمی‌توان هیچ یک از این سه نوع ویلا را از دیگری برتر دانست. بنابراین بهتر است قبل از خرید ویلا در این سه نوع، جمعیت خانواده، هزینه‌ای که برای خرید و نگهداری ویلا درنظر دارید، چشم‌انداز مورد نظر، کیفیت ویلا و … را برآورد و بررسی کنید تا بهترین انتخاب در خرید ویلا را داشته باشید.

برای خرید ویلا، مشابه خرید آپارتمان باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید که هر کدام از آنها می‌تواند در انتخاب شما موثر باشد. ما در این مقاله سعی کردیم به مهمترین نکاتی اشاره کنیم که قبل از خرید ویلا باید در نظر داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید :   خرید مسکن، رویا شد؟
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *