نکته‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در املاک

نکته‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در املاک

نکته‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در املاک

اغلب افراد  تمایل به سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری دارند، روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که خرید املاک و مستغلات یکی از مطمئن‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. به ‌طور معمول سرمایه‌گذاری در املاک چه به‌صورت خرید آپارتمان باشد و چه به ‌صورت خرید زمین و خانه کلنگی در هر صورت این معامله بازدهی خوبی می‌تواند برای شما داشته باشد؛ ازنظر کارشناسان املاک هر ملکی که با قیمت روز بازار هماهنگ و یا پایین‌تر از نرخ بازار باشد ارزش خرید و سرمایه‌گذاری را دارد. 

چگونه و چطور ملک مناسب انتخاب کنیم؟

نکته‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در املاک

نکته‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در املاک

  • بیشتر افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در املاک را دارند، برای خرید ملک مورد نظر خود دچار سردرگمی می‌شوند؛ در این میان بیشترین سوالی که ذهن خریدار را به خود مشغول می‌کند این است که آیا زمان مناسبی را برای خرید انتخاب کرده‌ام یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت شما هیچ ‌وقت برای خرید ملک دیر اقدام نکرده‌اید در واقع هرچقدر هم اقتصاد جامعه دچار تورم شود به همان اندازه ملک شما نیز ارزشمند خواهد شد.

  • معمولا آپارتمان‌ها بهترین گزینه برای خرید ملک هستند؛ زیرا علاوه بر خرید و فروش راحت‌تر می‌توانید با اجاره دادن آن مبلغی را به‌ عنوان اجاره ماهانه دریافت کنید. اگر برای سرمایه‌گذاری در املاک به دنبال خرید زمین هستید حتما جایی را انتخاب کنید که در آینده نزدیک بتوانید آن را بسازید.

نکات طلایی برای سرمایه‌گذاری در املاک

نکته‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در املاک

نکته‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در املاک

 ۱) زمان: اولین نکته‌ای که برای خرید ملک باید به آن توجه داشت زمان خرید ملک است. با اینکه هر زمان ملکی را بخرید ضرر نکرده‌اید، اما دوره‌های زمانی وجود دارند که خرید و فروش نسبت به ماه‌های دیگر سال کمتر است؛ به ‌اصطلاح بازار راکد می‌شود. اکثر فروشنده‌ها برای فروش ملک خود عجله دارند پس در زمان راکد بودن بازار شما می‌توانید اقدام کنید و از فروشنده تخفیف خوبی بگیرید. برای اطلاع از زمان رکود و صعود بازار خرید و فروش ملک بهتر است با مشاورین املاک و سایت‌های معتبر املاک در ارتباط باشید.

۲) سرمایه: سرمایه‌گذاری در املاک می‌تواند کار پرسود و منفعتی برای شما باشد، به ‌شرط آنکه شما هم خرید عاقلانه‌ای داشته باشید. برای خرید ملک در درجه اول به پول نیاز دارید، پس باید آن بخش از سرمایه مازاد را که برای خرید در نظر گرفته‌اید مشخص کرده و پس از آن بررسی نمایید تا ببینید آیا مبلغ مورد نظر برای خرید ملک کافی است یا خیر؟!

۳) انتخاب ملک: پس از تعیین بودجه حال می‌توانید برای خرید اقدام کنید؛ اگر مبلغی که در دست دارید برای خرید زمین کافی نیست، می‌توانید به سراغ آپارتمان بروید، زیرا کسر مبلغ خود را برای خرید آپارتمان می‌توانید از طریق وام مسکن پوشش دهید (به یاد داشته باشید به سازه‌های بالای ۱۵ سال وام خرید مسکن تعلق نمی‌گیرد). همچنین بهتر است که فاکتورهایی ذیل را در نظر داشته باشید:

  • ناحیه‌ای که ملک در آن قرار دارد؛ یعنی خیلی دور از امکانات رفاهی نباشد

  • سنددار بودن ملک؛ همیشه املاک قولنامه‌ای ارزان‌تر از املاک سنددار هستند اما دردسرهای خاص خود را دارند.

  • نوساز بودن و یا کلنگی بودن ملک؛ به‌طورمعمول آپارتمان‌های نوساز هزینه کمتری نسبت به خانه‌های قدیمی و کلنگی دارند، اما اگر شرایط و بودجه کافی دارید خرید خانه کلنگی و ساخت مجدد آن می‌تواند سرمایه‌گذاری موفقی برای شما باشد.

۴) امتیازات محلی ملک: هر ملکی در محله و یا منطقه‌ای قرار دارد و هر محله شامل یکسری امتیازات مخصوص به خود است مثل نزدیک بودن به مرکز خرید، دانشگاه، مترو، پارک، امکانات تفریحی و ورزشی و یا دور بودن از مناطق آلوده و پرترافیک البته شمالی و جنوبی بودن زمین در خرید ملک می‌تواند بسیار موثر باشد. همیشه املاکی که در ضلع جنوبی قرار دارند به علت نورگیر بودن از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.

۵) مدیریت سرمایه: با سرمایه‌گذاری در زمینه املاک به این فکر می‌کنید که دیگر ملک شما دیگر نیازی به سرکشی و مراقبت ندارد درصورتی‌که این تفکر کاملاً اشتباه است. اگر ملک خریداری‌ شده به‌صورت زمین بایر است باید محدوده خودتان را مشخص کنید و دورتادور آن را دیوارکشی کنید. اگر ملک به‌صورت خانه و یا ویلا است گاهی سری به آن بزنید و جاهای از خانه که نیاز به تعمیر دارد را تعمیر کنید. اگر ملک را به‌صورت آپارتمان خریداری کرده‌اید بهترین روش نگهداری از آن اجاره دادن ملک است. به یاد داشته باشید مدیریت سرمایه همیشه نیازمند هزینه است؛ مشکلات کوچک را رفع کنید تا شامل هزینه‌های بزرگ‌تر نشوید.


 اگر در تهران شاغل هستید و به خرید آپارتمان در اندیشه فکر می‌کنید، مشاوران ما آماده اند تا اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند .

نکته‌های مهم برای سرمایه‌گذاری در املاک

این مطلب را از دست ندهید :   خرید و فروش ملک در اندیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *