برنامه مدون برای آینده شهر گردشگری اندیشه

واحدهای تجاری غیر مجاز در اندیشه مردم را عذاب می دهد

بهروز کاویانی شهردار شهر اندیشه:

واحدهای تجاری غیر مجاز در شهر اندیشه مردم را عذاب می دهد

شهردار اندیشه وجود واحدهای تجاری غیر مجاز را یکی از معضلات شهری و دغدغه مردم دانست و گفت: برخی شهروندان با باز کردن واحد تجاری در ملک ویلایی خود باعث بی نظمی در شهر شده اند.

وی به نحوه برخورد با این واحدهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دادستان محترم نیز در این رابطه رای های خوبی را صادر نموده است و تا کنون طبق کمیسیون ماه ۱۰۰ اجرای نیوجرسی را داشتیم ولی برخورد با این واحدها را به سمت تیغه و پلمپ کردن هدایت نموده ایم.

کاویانی ضمن اشاره به اینکه ۶۰۰ واحد تجاری غیر مجاز طی سنوات گذشته در سطح شهر ایجاد شده است، گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر اندیشه مبنی بر مقابله با این معضل و همچنین طی بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، اجازه ایجاد حتی یک واحد تجاری غیر مجاز جدید را نخواهیم داد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به بحران کم آبی در این شهر اشاره کرد و  گفت: بحران کم آبی در این شهر مانع افزایش و توسعه سرانه فضای سبز شده و در حال حاضر تمامی برنامه های ما در راستای حفظ فضای سبز موجود است.

شهردار اندیشه ادامه داد: میزان سرانه فضای سبز در شهر اندیشه رقم قابل قبولی است در سالهای ۹۰ تا ۹۲ نیز ۹ بوستان در این  شهر ایجاد شد که به دلیل بحران کم آبی نتوانسته ایم به سمت توسعه فضای سبز برویم  و بنای کار ما صرفه جویی در مصرف آب از طریق کاشت گونه های کم آب است.

وی ضمن ابلاغ شکایت های شهروندان اندیشه بدلیل مزاحمت و آلودگی کشتارگاه، از فرماندار درخواست کرد با توجه به اینکه این کشتارگاه در محدوده اختیارات شهرداری اندیشه نیست، نسبت به رفع این معضل اقدام عاجل نماید ایشان در ادامه از مشکلات عدم صدور سند برای املاک در فاز شش اندیشه انتقاد کرد و گفت: تنها منطقه ای که در آینده ساخت و ساز در آن خواهیم داشت، املاک معروف به زمین های کمتیه امداد می باشد و با توجه به گذشت نزدیک به ۲۰ سال، خریداران هنوز موفق به دریافت سند نشده اند لذا شایسته است با دستور و حضور جنابعالی؛ نشست مشترک بین شهرداری اندیشه، کمیته امداد و اداره ثبت اسناد به این معضل رسیدگی و مشکلات مردم مرتفع شود.

کاویانی با تقدیر از زحمات پرسنل نیروی انتظامی در استقرار امنیت، خبر از مصوبه تامین  ۹ کانکس در بوستانهای شهر داد و گفت: این کانکسها به زودی خریداری و تحویل نیروی انتظامی خواهد شد و امیدواریم شاهد افزایش امنیت و رضایت مندی شهروندان عزیز در این زمینه باشیم.

مواردی همچون نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، پایانه تاکسیرانی اندیشه به آزادی، آمادگی خرید نردبان های مرتفع آتش نشانی، آرامستان و روشنایی معابر از دیگر مواردی بود که شهردار اندیشه در جلسه شواری اداری شهرستان مطرح کرد و در خصوص اهمیت تامین روشنایی معابر افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر، حاضریم ۵۰ درصد از هزینه بهبود روشنایی را تامین کنیم تا امنیت و رضایت شهروندان در این خصوص بیش از پیش فراهم شود.

این مطلب را از دست ندهید :   روش صحیح تمدید اجاره نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *