وام ۲۴۰ میلیونی زوجین

وام ۲۴۰ میلیونی زوجین

انواع وام مسکن زوجین برای خرید خانه

  • صندوق پس‌انداز یکم

این صندوق مخصوص زوجینی است که برای اولین بار قصد خرید خانه را دارند. این وام در شرایطی به زوجین تعلق می‌گیرد که هر یک از زوجین درگذشته از هیچ‌گونه تسهیلات دولتی دیگری برای خرید خانه، ساخت، تعمیر و همچنین انتقال سهم‌الشراکه استفاده نکرده باشند. در غیر این صورت وام مسکن زوجین به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

  • وام مسکن زوجین از طریق اوراق ممتاز

 

امتیاز خرید اوراق یکی دیگر از راه‌های دریافت وام مسکن جهت خرید خانه است. خرید اوراق مناسب زوج‌هایی است که یکی از آن‌ها شرایط دریافت وام صندوق پس‌انداز یکم را نداشته باشد. این وام طبق شهر محل زندگی زوجین، برای خرید خانه تخصیص پیدا می‌کند.

  • از طریق سپرده‌گذاری

تسهیلات دریافتی این وام تنها از طریق سپرده‌گذاری ممکن است و برای دریافت آن باید مبلغ تعیین‌شده توسط بانک را به مدت شش ماه سپرده‌گذاری کرد.

وام مسکن ۲۴۰ میلیونی زوجین در شهرهای مختلف

با رشد قابل‌توجه قیمت مسکن از سال گذشته، تقاضا برای افزایش تسهیلات خرید خانه بالا رفته است؛ چون این تسهیلات عملا سهم کوچکی از قیمت منازل مسکونی را پوشش می‌داد شورای پول و اعتبار تصمیم گرفت تا سقف تسهیلات خرید خانه افزایش دهد. بر اساس این مصوبه سقف وام تسهیلات خرید خانه از ۶۰ میلیون تومان برای تهرانی‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین این وام برای مراکز استان‌ها و شهرهایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده است. ناگفته نماند که سقف تسهیلات جعاله نیز از ۲۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

افرادی که در تهران از طریق اوراق، وام مسکن می‌گیرند، می‌توانند ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. این ۱۴۰ میلیون تومان، شامل ۱۰۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون وام جعاله می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم زوج‌های جوان در تهران می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تسهیلات دریافت کنند که این ۲۴۰ میلیون شامل ۱۰۰ میلیون تسهیلات برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله است.

روش‌های بازپرداخت اقساط وام خرید مسکن ۲۴۰ میلیونی زوجین

 

در تاریخ ۴ دی‌ماه ۱۳۹۸ در جلسه‌ای علنی شورای پول و اعتبار، به ریاست عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید خانه در تهران به زوجین با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تصویب شد که متقاضیان دریافت وام بایستی ۴۸۰ برگ اوراق حق‌تقدم مسکن را خریداری کنند. اگر بخواهیم در رابطه با این بازپرداخت اقساط وام مسکن ۲۴۰ میلیونی زوجین دقیق‌تر توضیح دهیم، باید بگوییم میزان سود وام ۲۰۰ میلیون تومانی خرید خانه در روش پرداخت ساده ۱۲ ساله حدود ۲۸۹ میلیون تومان است. میزان اقساط ماهانه این وام حدود سه میلیون و چهارصد هزار تومان برآورد شده است که با احتساب اقساط ماهانه وام ۴۰ میلیون تومانی تعمیرات (یک‌میلیون و ۱۵ هزار تومان برای دوره ۵ ساله) به حدود چهار میلیون و چهارصد هزار تومان افزایش خواهد یافت. سود وام تعمیر نیز حدود ۲۱ میلیون تومان در روش ساده است.

روش محاسبه بازپرداخت وام مسکن ۲۴۰ میلیونی زوجین به‌صورت پلکانی است. در این روش بازپرداخت وام متقاضیان در سال دوازدهم حدود ۳۲۰ میلیون خواهد بود. بر اساس روش پلکانی در سال اول مبلغ قسط ماهیانه سه میلیون و پنجاه‌هزار تومان، سال دوم سه میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، سال سوم ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان، سال چهارم سه میلیون و ۳۳۲ هزار تومان، سال پنجم ۳ میلیون و ۴۳۲ هزار تومان، سال ششم ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان، سال هفتم ۳ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان، سال هشتم ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان،‌ سال نهم ۳ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان، سال دهم ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار تومان، سال یازدهم ۴ میلیون و ۹۸ هزار تومان و قسط ماهانه سال دوازدهم ۴ میلیون و ۲۲۱ هزار تومان است.

با توجه به اعداد و ارقام ذکرشده کل پرداختی متقاضی در آخرین قسط بابت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به روش پلکانی حدود ۵۲۰ میلیون تومان است! میزان اقساط ماهانه وام تعمیر نیز در سال اول نهصد و شست و شش هزار تومان و در سال آخر یک ‌میلیون و ۸۷ هزار تومان است. سود این وام نیز ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد که درمجموع به بیش از ۳۴۰ میلیون تومان خواهد رسید.

 

این مطلب را از دست ندهید :   روش صحیح تمدید اجاره نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *