وضعییت بازار املاک اندیشه تهران

وضعییت بازار املاک اندیشه تهران در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۸

وضعییت بازار املاک اندیشه تهران

در این مطلب به بررسی وضعییت بازار املاک و خرید و فروش ها در منطقه اندیشه تهران خواهیم پرداخت تا با دید بهتر بتوانیم به خرید و فروش املاک و آپارتمان در این منطقه فکر کنیم. 

از ابتدای سال جاری به دنباله افزایش قیمتی که از سال گذشته شروع شد این روند ادامه داشت تا اواسط تیرماه امسال که در کل میتوان گفت حدود 40 الی 50 درصد افزایش قیمت در بازار املاک اندیشه را تجربه کردیم که در طول یک سال این افزایش قیمت بسیار زیاد تر از حد انتظار بود.

از دلایل این افزایش قیمت با این شیب زیاد میتوان وجود دلالان سودجویی را نام برد که چه در دفاتر املاک نامعتبر و چه به صورت مستقیم و بدون وجود دفتر املاکی که در آن مشغول به کار باشند تاثیر زیادی در این افزایش قیمت داشتند.

همیشه از فروشندگان املاک و همینطور خریداران خواسته شده و توصیه ای مهم به آن ها بوده که از دفاتر املاک معتبر و با سابقه در یک منطقه برای خرید و یا فروش ملک کمک بگیرند ولی عده ای هستند که با همکاری با این افراد از مقصرین این افزایش قیمت ها هستند چه دانسته و یا چه از روی عدم آگاهی… در کل این دلالان هستند که از این موقعییت بهره میبرند و سود میکنند و افرادی که با آن ها همکاری دارند نه تنها سودی به جیب نمیزنند بلکه ضرر هم متحمل میشوند. و از دلایل دیگر افزایش قیمت میتوان به افزایش قیمت دلار و همینطور مصالح نیز اشاره کرد.

برای مثال افزایش قیمت املاک در منطقه میتوان در فاز یک آپارتمانی را نام برد که از متری 2.5 الی 3 میلیون تومان تا اواسط تیرماه سال جاری به متری 9 میلیون تومان هم رسید که بسیار بیشتر از 50 درصد هم میباشد.

آیا بازار املاک اندیشه با کاهش قیمت نیز همراه بوده است؟

بله. همانطور که در بالا به افزایش قیمت اشاره شد این افزایش قیمت تا اواسط تیرماه امسال ادامه داشت ولی به گزارش مسکن کیان از تیرماه تا امروز با کاهش قیمت در بازار املاک اندیشه روبه رو شده ایم. کاهش قیمت ها در حدی بوده است که میتوان گفت نزدیک به 20 درصد قیمت ها کاهش یافته اند. این کاهش قیمت بازار املاک در اندیشه به چند دلیل اتفاق افتاد که در زیر به مواردی اشاره خواهیم کرد:

پایین آمدن خرید و فروش در منطقه به علت عدم ثبات قیمت کاهش قیمت دلار و مصالح ثبات پیدا کردن قیمت دلار در بازار پولی کشور کاهش تورم حذف عده ای از دلالان سودجو از بازار املاک اندیشه به دست دفاتر املاک معتبر

ببینید این دلایلی که برای کاهش قیمت ذکر شد بیشتر مربوط به بازار پولی کشور میباشند ولی ماهم میتوانیم به اندازه ی خود نقشی در این روند ایجاد کنیم، مانند، عدم همکاری با دلال های سودجو و دفاتر املاک نامعتبر و مراجعه به دفاتر املاک معتبر و با تجربه که میتوان برای خرید و فروش املاک و آپارتمان در اندیشه تهران به دفتر املاک مسکن کیان با بیش از 15 سال سابقه در این منطقه و رابطه خود با همکاران و سازندگان برتر اندیشه اشاره کرد

توصیه مسکن کیان: لطفا برای بهره مندی از بهترین شرایط در خرید و فروش املاک فقط با دفاتر املاک معتبر که دارای مجوز های لازم برای دفتر املاک میباشند همکاری کنید.

برای مثال در این موضوع کاهش قیمت ها میتوان به موردی در شهرک صدف اشاره کرد که قیمت هر متر آپارتمان از 11 میلیون تومان به 7.5 الی 8 میلیون تومان کاهش یافته و در موردی دیگر آپارتمان های بالای 5 سال ساخت را نام برد که از متری 6.5 به متری 5 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

کدام مناطق اندیشه بیشترین افزایش قیمت را داشته اند؟

بیشترین افزایش قیمت را در شهرک صدف و فاز 3 اندیشه میتوان ذکر کرد که در این مناطق به علت وجود امکانات رفاهی و شهرسازی بیشتر نسبت به سایر مناطق اندیشه و همینطور وجود آپارتمان های تک واحدی با متراژ بالا و امکانات مناسب و فضای سبز بیشتر نسبت به سایر فاز ها و شهرک های اندیشه تهران افزایش قیمت بیشتری را مشاهده کردیم

به عنوان مثال ویلاهای فاز 3 با قواره های 300 متری در دو طبقه و قدمت دو سال ساخت باز 1 میلیارد و 200 میلیون تومان به 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هم رسید که افزایش قیمتی وحشتناک محسوب میشد.

آپارتمان های شهرک صدف از بیشترین افزایش قیمت در اندیشه بهره مند بودند که از متری 3.500 به متری 10 میلیون تومان هم رسیدند.

کمترین افزایش قیمت در کدام مناطق اندیشه مشاهده شد؟

شهرک امید و شهرک مریم مناطقی هستند که به علت کم جمعیت تر بودن و وجود قطعه زمین های خالی بیشتر و همینطور عدم وجود امکانات شهری در حد بالا با افزایش قیمت پایین تری نسبت به بقیه مناطق اندیشه همراه بودند

حال فعلی بازار املاک اندیشه و قیمت ها

در حال حاضر یعنی در شهریور ماه سال جاری پس از نزدیک به یک سال تورم شدید و افزایش شدید قیمت ها و بعد از آن کاهش قیمت املاک بازار املاک اندیشه حال و هوای آرامی را به خود گرفته و میتوان گفت که ثبات قیمت بالاخره بر بازار املاک اندیشه حاکم شده است.

میتوان گفت که این ثبات قیمت موقعییتی مناسب را برای خریداران و فروشندگان املاک و آپارتمان در اندیشه فراهم کرده است که تمامی فروشندگان و خریداران میتوانند با مراجعه به دفتر املاک مسکن کیان با توجه به نزدیک به دو دهه فعالیت این دفتر املاک و اعتبار این دفتر و مشاوران حرفه ای مسکن کیان معامله ای پر سود و آسان را در زمینه املاک تجربه کنند.

وضعییت بازار املاک اندیشه تهران

این مطلب چطور بود؟
[Total: 1 Average: 5]
این مطلب را از دست ندهید :   خرید آپارتمان در شهر جدید اندیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *