پروژه مسکونی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در اندیشه

اولین پروژه در قالب اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید به ارزش تقریبی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در شهر جدید اندیشه با حضور وزیر راه و شهرسازی 

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در برنامه آغاز عملیات اجرایی ۲۰۹۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه اظهار کرد: امروز در سلسله اقدامات جریان بخشیدن به تولید مسکن در خدمت مردم شهر جدید اندیشه هستیم. به جریان تولید مسکن اهتمام ویژه داریم و سعی می‌کنیم دغدغه زمین را برای مردم برطرف کنیم. برای این منظور زمین‌های دولتی را در اختیار جوامع هدف که اقشار متوسط و پایین هستند قرار خواهیم داد.

وی در خصوص راه‌های دسترسی شهر جدید اندیشه گفت: امروز با استاندار تعامل کردیم تا تملک اراضی قطار حومه‌ای را در برنامه قرار دهند تا بتوانیم از این طریق دسترسی مردم اندیشه به قطار حومه‌ای را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه شکل گیری ساخت و سازهای با ارزش متناسب با تمدن ایرانی اسلامی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد افزود: در برنامه اقدام ملی هر هفته شاهد آغاز اجرای یک پروژه هستیم و انشاالله بتوانیم رونق تولید مسکن را با همت بخش خصوصی داشته باشیم. در بخش دیگری از این مراسم حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اهمیت صنعت ساختمان و ظرفیت آن برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: صنعت ساختمان به دلیل خود اتکایی و وابستگی پایین آن به خارج، از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال برخوردار است.

وی با بیان اینکه هر پروژه‌ای که با ورود مستقیم دولت همراه شد به تطویل انجامید، گفت: بر این اساس واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده‌ایم در مدل جدید، کارفرمایی و پیمانکاری حکمفرما نیست. سرمایه گذاران در واقع شرکای ما هستند که پیشنهادات آنها را می‌پذیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، پاشنه آشیل احتمالی این اقدام را انتخاب شرکای نامناسب دانست و گفت: اصل بر این است شرکایی را انتخاب کنیم که با توجه به سوابق آنها اهلیت دارند و این مسئله در واگذاری پروژه‌ها به آنها بسیار مهم است.

به گفته طاهرخانی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان کار شروع شده که هدف آن تأمین مسکن برای اقشار جامعه است. بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از این رقم توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و چیزی که ما ارائه کردیم فقط زمین است. امیدواریم خروجی برنامه اقدام ملی، مسکن با کیفیت برای شهروندان باشد.

این مطلب را از دست ندهید :   دیدار نوروزی شهردار اندیشه با اعضای شورای اسلامی شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *