کدام منطقه برای اجاره خانه کارمندی مناسب است؟

آنچه مسلم است جمعیت حاضر در کلان‌شهر تهران برای ادامه زندگی به کار و مسکن نیاز دارند و صد البته اجاره‌نشینی یکی از مقرون به صرفه‌ترین انتخاب‌ها برای این افراد محسوب می‌شود. جمعیت زیاد و ازدحام از یک طرف و از طرف دیگر فضای محدود سکونت در این شهر علاو‌بر بالا بردن نرخ اجاره، باعث ایجاد ترافیک‌های سنگین در سطح شهر تهران شده است.

حال در نظر بگیرید فردی زندگی کارمندی را در تهران برای خود انتخاب کند، پس بهتر است برای اجاره یک خانه کارمندی به دنبال منطقه‌ای امن با دسترسی مناسب به سرویس‌های حمل و نقل عمومی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با دانستن اطلاعات بیشتر، بتوانید بهترین منطقه برای اجاره خانه کارمندی را پیدا کنید.

کدام منطقه برای اجاره خانه کارمندی مناسب است؟

مطمئنا اصلی‌ترین اولویت برای اجاره خانه کارمندی، این است که محل کار و زندگی به هم نزدیک باشد. این موضوع باعث می‌شود تا در طی شبانه‌روز زمان کمتری درگیر ترافیک و شلوغی خیابان‌ها شوید.

اولویت بعدی در انتخاب بهترین منطقه برای اجاره خانه کارمندی، تهیه مسکن با اجاره‌بها مناسب است. اگر کلان‌شهر تهران را به پنج بخش شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیم کنید، باید بدانید محل کارتان در کدام بخش قرار دارد. به ‌عنوان ‌مثال زمانی که محل کارتان در بخش مرکزی شهر واقع شده است، باید منطقه، محله و خیابان‌های اطراف محل کار را برای اجاره خانه کارمندی بررسی و جستجو کنید. گاهی ممکن است موفق به یافتن خانه اجاره‌ای در همان منطقه نشوید، اما با بررسی مناطق اطراف و سطح دسترسی آن‌ها به منطقه مورد نظر می‌توانید به مقصود خود برسید.

اجاره خانه کارمندی در شرق و اطراف آن

شرق تهران شامل محدوده وسیعی از شمال شرق (منطقه یک) تا جنوب شرق (منطقه ۱۵) می‌شود. ناحیه ۱۴، ۱۳، ۸ و ۴ جز محدوده اصلی شرق تهران به شمار می‌روند، از محله‌های بنام شرق تهران می‌توان به تهران‌پارس، نارمک، رسالت، شمیران نو و پیروزی اشاره کرد. اگر به دنبال بهترین منطقه برای اجاره خانه کارمندی در شرق تهران هستید، ما به شما محله تهران‌پارس را پیشنهاد می‌کنیم.

تهران‌پارس یکی از محله‌های منطقه ۴ است که در شمال شرق تهران قرار دارد؛ این محله علاوه‌بر آب‌وهوای مناسب جز یکی از محبوب‌ترین محله‌های شرق تهران به شمار می‌رود. نرخ متوسط اجاره‌بها در این منطقه، دست افراد را برای اجاره خانه کارمندی در تهران‌پارس باز گذاشته است؛ اگر به دنبال زندگی کارمندی در تهران هستید خانه موردنظرتان به ‌راحتی در این محله پیدا می‌شود.

محله تهران‌پارس با دسترسی به بزرگ‌راه‌هایی چون بابایی، باقری، رسالت، یاسینی و زین‌الدین یک شاه‌راه از شرق به غرب، شمال و جنوب تهران است؛ همچنین وجود مراکز آموزشی متعدد، مراکز خرید و دو بیمارستان تهران‌پارس و بیمارستان آرش و همچنین شهرداری ناحیه ۵، شورای حل اختلاف و پایانه مسافربری شرق؛ تهران‌پارس را در جمله بزرگ‌ترین محله‌های شرق تهران قرار داده است.

این تعداد از مراکز عمومی و اداری مسلما نرخ افراد مشغول به کار در آن محدوده را بالا می‌برد و اگر به دنبال بهترین منطقه برای اجاره یک خانه کارمندی در تهران هستید و در محدوده شرق تهران مشغول بکار شده‌اید؛ تهران‌پارس بهترین انتخاب برای اجاره خانه کارمندی خواهد بود.

خرید آپارتمان در اندیشه

اجاره خانه کارمندی در غرب و اطراف آن

اگر برای اجاره خانه کارمندی در غرب تهران به دنبال محله مناسب هستید، ما به شما کوی نصر (گیشا) را پیشنهاد می‌کنیم. غرب تهران شامل محله‌هایی چون پونک، ستارخان، صادقیه، جنت‌آباد، شهر زیبا، شهران، گیشا و … می‌شود. این محله که در شمال غرب واقع‌شده است با دسترسی آسان به چهار بزرگراه چمران، حکیم، شیخ فضل‌الله نوری و جلال آل احمد و نزدیکی به برج و بیمارستان میلاد، سازمان انتقال خون و همچنین اداره آموزش‌وپرورش منطقه و دسترسی بسیار آسان به دانشگاه شریف یکی از پرطرفدارترین محله‌های منطقه است و همین ویژگی‌های خوب در منطقه گیشا باعث شده تا اکثریت جمعیت این منطقه را کارمندان تشکیل دهد و افراد زیادی برای اجاره خانه کارمندی به سراغ آن بیایند.

اگر قرار است زندگی کارمندی در تهران داشته باشید پس سیستم حمل‌ونقل عمومی منطقه برایتان بسیار اهمیت دارد و البته محله گیشا با در اختیار داشتن خط ۷ مترو و دو خط اتوبوس شماره ۲۳۵ و ۲۳۶ این بخش از نیاز مردم را به‌راحتی تأمین کرده است.

اجاره خانه کارمندی در جنوب و شمال تهران

شمال و جنوب تهران دو منطقه متفاوت در کلان‌شهر تهران هستند که همه‌چیز در این دو منطقه از زمین تا آسمان فاصله دارد، به ‌خصوص وقتی پای اجاره خانه کارمندی در میان باشد. زندگی کارمندی در تهران مشکلات خاص خود را دارد و مهم‌ترین آن محدود بودن درآمد ماهیانه فرد است. در اغلب اوقات افراد کارمند ترجیح می‌دهند مبلغ اجاره ماهیانه منزلشان یک‌سوم درآمدشان باشد؛ محله‌های جنوب تهران که شامل راه‌آهن، مولوی، شهرری، مشریه، خراسان و… می‌شوند یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مناطق برای زندگی کارمندی در تهران به شمار می‌روند.

اگر به دنبال زندگی کارمندی در تهران هستید و سرمایه زیادی به همراه ندارید به هیچ وجه سراغ خانه‌های شمال تهران نروید؛ زیرا حداقل مبلغ اجاره در این منطقه از دو برابر غرب تهران نیز بیشتر است؛ اما در صورتی که به هر دلیلی تمایل دارید تا در این مناطق سکونت کنید، محله یوسف‌آباد گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در این محله خانه‌های قدیمی با متراژ حدود ۵۰ متر به ‌وفور یافت می‌شود که قطعا برای اجاره خانه کارمندی گزینه مناسبی هستند.

خرید و اجاره  آپارتمان در اندیشه

این مطلب را از دست ندهید :   بازار مسکن امسال به کدام سو می رود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *