اندیشه شهر اندیشه مدرن!

شهر اندیشه  که با هدف کنترل کننده سر ریز جمعیتی از سوی کلان شهر تهران و کرج ایجاد شد، امروز از نظر داشتن سرانه های ورزشی ، هنری وفرهنگی و وجود سازه های مدرن و بازارهای تجاری ، شهری پیشتاز درغرب استان تهران است که اخیرا مورد استقبال و توجه ازسوی مردم نیز قرار گرفته و رسالت مسئولان در خدمات دهی به ساکنان منطقه را دوچندان کرده است.
وجود آب و هوای مطبوع و البته پاک، ساخت و سازهای اصولی  در چارچوب طرح تفصیلی و رعایت ملاحظات شهری و به دنبال آن نبود ترافیک و حاکم بودن آرامش بر فضای شهرهمگی باعث شده تا این شهر بیشتر از گذشته در دایره توجه قرار بگیرد.
فعالیت شهردار خوش فکر و قوی در ارتباط گیری و ماهر در جذب سرمایه گذار در کنار شورای شهری همراه و شرکت عمران باعث شده تا اندیشه گامهای رو به رشدی در همه زمینه ها بردارد و پتانسیلهای گردشگری و فرهنگی و … را بیش از پیش رونق بخشد.
طرحهای عمرانی باید جوابگوی نیاز نسلهای آینده نیز باشد 
شهردار اندیشه در سخنانی گفت: طرحهای عمرانی باید به گونه ای طراحی شوند که نسلهای آینده حتی تا پنجاه سال آینده نیز بتوانند از آنها بهره مند شوند و اگر تنها به امروز فکر کنیم چیزی جز هدر دادن وقت و سرمایه نخواهد بود.
کاویانی تاکید کرد: باید همه مسئولان در سراسر کشور قبل از اجرای طرح و پروژه ها از وجود مشاوران و طراحان خوش فکر و کاربلد استفاده کنند تا طرحی ماندگار برای نسلهای آینده نیز باقی بماند.
وی اظهار داشت: امروز در شهر اندیشه که شهری رو به توسعه هست، هر طرح و پروژه ای از زمان جا نمایی تا فنداسیون و ادامه مراحل تا زمان بهره برداری دارای طراح و مشاور است تا به سمت شهری مدرن پیش برویم.
وی خاطر نشان کرد: مدیران باید بدانند که میزها ماندنی نیست ، همه در زمان مدیریت یادگاریهایی به جا می گذاریم ، پس چه بهتر که این یادگاریها خوب و تاثیر گذار باشند.
شهردار اندیشه گفت: باید جهانی فکر کنیم، باید گشت و طرحها و انسانها و مشاوران بزرگ  را دید و از تجریبات آنها استفاده کرد تا سرمایه ها به هدر نروند.
افزایش بودجه شهرداری نوید بخش توسعه اندیشه در آینده نزدیک
شهردار اندیشه با بیان اینکه بودجه عمرانی شهر اندیشه در سال جاری 60 میلیارد تومان بود گفت: با اعتماد و همدلی اعضای شورای شهرتوانستیم در جذب اعتبارات عمرانی امسال بی نظیر عمل نماییم گفت: از کل بودجه 130 میلیارد تومانی شهر اندیشه مبلغ 60 میلیارد تومان به توسعه عمرانی شهر اختصاص داشت که خوشبختانه این مبلغ تامین شده است لذا برای سال 98  به پیشنهاد پیشنهاد دادیم تا این اعتبار عمرانی را تا دوبرابر افزایش دهیم و در صورت بررسی و موافقت شورای اسلامی شهر اندیشه اعتبار عمرانی شهر با یک رکورد کم سابقه در سطح کشور در یک سال به دوبرابر افزایش خواهد یافت.
کاویانی اظهار داشت: یکی از دلایل موفقیت مجموعه مدیریت شهری در شهر اندیشه جذب سرمایه گذاران واستفاده از توان مشارکت آنها در اجرای پروژه های سرمایه گذاری خواند و گفت شهرداری با ارائه زمین و سرمایه گذار با آورده مالی خود باعث شد تا بیشتر پروژه های عمرانی به سادگی کلنگ بخورد و این امر بدون حضور طراحان و مشاوران حرفه ای و همیاری اعضای شورای اسلامی شهر امکان پذیر نبود.
وی با اشاره به طرحهای درآمدزا برای شهرداری افزود: دهکده ورزشی  در فضایی واقع شده که امکان تجاری شدن قسمتی از آن امکان پذیر است و 50 درصد هزینه آن از مجتمع محل اجرای پروژه تجاری ارکیده تامین می شود و بازارچه امیر کبیر هزینه قسمتی از سالنهای ورزشی را جذب خواهد کرد.
وی بیان کرد: در اندیشه اعتقادی به شهر فروشی و تراکم فروشی نداریم زیرا طرح تفضیلی شهر مشخص است و بهانه ای برای تخلف نیست ، پس باید به سمت درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذار بود.

افزایش سه بوستان جدید به سرانه های فضای سبز اندیشه
شهردار اندیشه با اشاره به اهمیت توسعه سرانه های فضای سبز در ایجاد آرامش میان شهروندان یک شهر و همچنین داشتن آسمانی آبی، در بخش دیگری از اقدامات خود گفت: امسال با توجه به وضعیت نامناسب آب ، از یک سو هدایت طرحهای فضای سبز به سمت گونه های کم آب و مقاوم را در دستور کار قرار دادیم و از سوی دیگر ایجاد بوستان های جدید را در سطح شهر پیش بینی نمودیم.
کاویانی از تاسیس سه پارک بزرگ در اندیشه خبر داد و گفت: پارک گل نرگس در فاز پنج در وسعت چهار هزارمتر مربع و اعتبار حدود یک میلیارد تومان در سه ماه آینده به بهره براری خواهد رسید.
وی افزود: پارک مهر در فاز چهار و در وسعت حدود چهار هزار متر مربع و پارک امیر کبیر در فاز پنج در وسعت حدود دو هزار و 500 متر مربع رانیز در دست طراحی داریم که تمام تلاش ما افتتاح آنها تاپایان سالجاری است.
وی اظهار داشت: علاوه بر ساخت این سه بوستان، کار درختکاری در بلوارها و برخی مناطق شهر ادامه دارد که سرانه فضای سبز را به میزان قابل توجهی افزایش می هد.
کاویانی اضافه کرد: اگر مشکل تامین آب از محل پساب قدس حل شود، مشکلی در زمینه احداث پارک نخواهیم داشت.
خدمات رفاهی به سمت مسکن مهر می رود
بهروز کاویانی شهردار اندیشه با اشاره به اینکه افرادی که در مسکن مهر ساکن می شوند نیز همانند دیگر شهروندان حق استفاده از امکانات رفاهی، تفریحی و دیگر خدمات را دارند گفت: حدود یک سال ونیم گذشته بر نقاط ضعف و کمبودهای شهر اندیشه و به ویژه مسکن مهر تمرکز و آنها را شناسایی کردیم.
وی در ادامه اضافه کرد: یک هزار و 200 واحد مسکونی مسکن مهر در حال حاضر در مجاورت مجتمع امیرکبیر وجود دارد که برای دسترسی خانواده ها مسجدی در حال ساخت داریم.
وی اظهار داشت: همچنین بازارچه ای برای سهولت در خرید و رفع نیازهای خانواده ها در این محل احداث و برای خدمات رسانی به اهالی ورزش نیز دهکده ورزشی را بنا نمودیم.
وی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که همه مردم باید از خدمات رفاهی به طورعادلانه بهره مند شوند که در تعریف پروژه های عمرانی و جانمایی طرحها بر توزیع عادلانه امکانات توجه شده است.
کاویانی توسعه فضای سبز و ایجاد محل بازی برای کودکان ساکنان مسکن مهر را یادآور شد و گفت: احداث پارک “امیرکبیر” در فاز پنج روبروی مسکن مهر در وسعت  حدود دو هزار و500 متر مربع در حال طراحی است که تمامی تلاش خود را برای بهره برداری از این پروژه تا پایان سال جاری خواهیم کرد.
وی افزود: هنوز محیط مسکن مهر حالت کارگاهی دارد وبخش اعظمی از این اراضی ساخته نشده اند ولی همان تعداد ساکنان مسکن مهر باید خدمات رسانی شوند،  هر چند که در 700 متری مسکن مهر پارک الغدیر و در مجاورت مجتمع امیر کبیر پیست دوچرخه سواری وجود دارد.
وی در ادامه ایجاد پایانه مسافربری اندیشه را از اقدامات موثر در ساماندهی و ارایه خدمات به رانندگان عنوان کرد و گفت: سالها رانندگان در هوای گرم تابستان و سرمای زمستان مجبور بودند دقایق طولانی برای سوار کردن مسافران معطل بمانند که با ایجاد پایانه مسقف ، سرویس بهداشتی ، فروشگاه رفاهی برای رانندگان، این مشکل مرتفع شد.
کاویانی افزود: با ایجاد بازارچه در طبقه بالای پایانه، مسافران نیز برای خرید مشکلی ندارند زیرا با تاکسی از منزل مسکونی خود به پایانه می آیند و بعد از خرید دوباره بدون معطلی از پایانه به منزل می روند.
وی از افزایش خطوط تاکسی در آینده خبر داد و گفت: در برنامه ریزیهای انجام شده ظرفیت افزایش خطوط تاکسی تا چهار خط وجود دارد.
کاویانی که کارنامه درخشانی در مدت سکانداری شهرداری اندیشه داشته، با تاکید بر استفاده  از توان بخش خصوصی گفت: با توجه به پتانسلیها و زیر ساختهای موجود در اندیشه، زمینه برای سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در این شهر فراهم است.
گفتنی است کلنگ زنی و افتتاح  پروژه سالن همایشهای بین المللی در زمینی به وسعت هشت هزارمتر مربع و زیر بنای 10 هزار و 800 متر مربع با داشتن امکاناتی نظیر سالنهای آمفی تئاتر، نمایشگاه و تالارپذیرایی، دهکده ورزشی در فاز پنج، سرای بانو در فاز سه، ورزشگاه شهدای اندیشه در فاز دو، بازار گلها، ورزشگاه معلولان در فاز دو ، گوشه ای از خدمات شهرداری اندیشه به مردم است.

این مطلب را از دست ندهید :   افتتاح واحدهای مسکن ملی اندیشه در تیرماه
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *