تأثیر روانی رنگ‌‌ها در دکوراسیون خانه

تأثیر روانی رنگ در دکوراسیون تأثیر مستقیمی با روح و روان افراد دارد  ازاین‌ رو هرکسی تمایل دارد برای هریک از فضاهای خانه خودرنگ موردعلاقه خود را انتخاب کند. روحیه هر فرد رنگ خاصی را می‌پذیرد ولی رعایت هارمونی رنگ‌ها به زیبایی خاصی به خانه  می‌بخشد.رنگ‌هایی که برای اتاق‌ها و نشیمن و آشپزخانه و … انتخاب می‌کنیم ارتباط مستقیمی باروحیه ما خواهد داشت .

تأثیر روانی رنگ‌‌ها در دکوراسیون خانه

تأثیر رنگ زرد در دکوراسیون خانه

رنگ زرد سبب ایجاد حس نشاط و شادی در افراد و همچنین در تقویت تمرکز افراد می‌شود. این حس خوب در صورتی است که استفاده کمی از این رنگ شود چراکه استفاده زیاد از این رنگ سبب ایجاد حس خستگی و ترس می‌کند ازاین‌رو باید بیشتر از این رنگ در آشپزخانه و پذیرایی استفاده کرد .

رنگ قرمز در دکوراسیون خانه

یکی از رنگ‌هایی که اکثر افراد با آن ارتباط قوی برقرار می‌کنند رنگ قرمز است  این رنگ با ایجاد احساس هیجان در افراد، فعالیت امواج مغزی را تحریک کرده، ضربان قلب را زیاد و ناآرامی وبی قراری ایجاد می‌کند.

اما به کار بردن مشتقات معتدل‌تر این رنگ مانند سرخابی و صورتی گرم، باعث آرامش عضلات و رفع رفتگی و خستگی در افراد می‌شود. حتی به‌کارگیری رنگ قرمز به‌صورت نقطه‌ای و یا به مقدار محدود در محیط خستگی افراد را از بین می‌برد.

هارمونی رنگ ها در دکوراسیون داخلی آپارتمان

1. رنگ‌های سفید + زرد + بنفش + سبز

ترکیب این رنگ در دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان ها ترکیبی شیک و آرام دهنده می‌دهد. رنگ‌های سفید و بنفش در این ترکیب‌ها نقش رنگ‌های اصلی یا مکمل رادارند.

رنگ ارغوانی یا بنفش تیره سمبل قدرتمندی  و شکوه ، شاهانه و تجمل و ثروت شناخته‌شده است  رنگ سبز و زرد کامل‌کننده رنگ فضای خانه هستند .

رنگ زرد تحریک‌کننده فعالیت ذهنی هستند درحالی‌که  از رنگ‌های زرد تیره باید دوری‌کنید از این رنگ توصیه می‌شود در جلوه بخشی در کوسن‌ها ، گلدان‌ها ، تابلو و استفاده کرد در کنار این رنگ از رنگ‌های غالب دیگر مانند رنگ بنفش نیز می‌توان استفاده کرد.

بنفش‌های روشن آرامش و لطافت بیشتری دارند درحالی‌که بنفش تیره شکوه و تجمل نهایی را به فضای داخلی خانه می‌بخشد.

2. ترکیب رنگ طیف‌های مختلف آبی + نارنجی

رنگ آبی‌رنگی پرنشاط و انرژی‌بخش است به همین دلیل است که در کلاس‌های مدارس از این رنگ بیشتر استفاده می‌شود. طیف رنگ آبی و نارنجی دورنگ مکمل هم هستند و ترکیب این دو در کنار وسایل چوبی و قهوه‌ای‌ ترکیبی دیدنی و چشم‌نواز است و فضایی گرم و دل‌چسب را در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد می‌کند.

3. ترکیب رنگ صورتی پررنگ+بنفش پررنگ+گلبهی پررنگ+طوسی

روانشناسان رنگ‌ها ، از رنگ‌های صورتی ، گلبهی ، و بنفش پررنگ ترکیب رنگ تابستانه تعریف کرده‌اند نور آفتاب گرم تابستان بر سطح خانه و اکسسوری ها انرژی فضا را چندین برابر می‌کند .

از طیف رنگ‌های صورتی و نارنجی پررنگ که به رنگ‌های گرم معروف هستند در کوسن‌ها و قاب‌ها به میزان اندک استفاده می‌کنند ولی رنگ طوسی خنثی‌کننده این رنگ است.

 این ترکیب رنگی آن‌قدر زیبا و خیره‌کننده است و خوش می‌درخشد که قادر است تمام نگاه‌ها را به خود جلب کند.

تأثیر روانی رنگ در دکوراسیون

4. ترکیب رنگ طیف‌های مختلف آبی+رنگ سبز+رنگ سفید

خانه محل آرامش و استراحت است ازاین‌رو استفاده از این  ترکیب رنگ‌ها این حس را دوچندان می‌کند . رنگ‌های مختلف آبی و سبز و سفید در دکوراسیون منزل مانند یک آرامش‌بخش قوی عمل می‌کند کودکانی که بیش‌فعال هستند و آرام و قرار ندارند در منزل از این ترکیب رنگ توصیه می‌شود.

این طیف رنگی در دکوراسیون داخلی خانه‌هایی که در مناطق گرم ، مانند خانه‌های ساحلی ، بسیار جذاب خواهند بود اگر این ترکیب رنگ را می‌پسندید ولی می‌خواهید دکوراسیون اتاق تان کمی گرم‌تر باشد، از رنگ سفید در مقیاس و عمق بیشتری  استفاده کنید و از ترکیب رنگ سبز و آبی در پرده‌ها، پارچه‌ها، فرش و کوسن‌ها بهره ببرید.

برای داشتن دکوراسیونی گرم‌تر و پرانرژی‌تر می‌توانید از چاشنی زرد و لیمویی نیز استفاده کنید.

 

این مطلب چطور بود؟
[Total: 1 Average: 5]
این مطلب را از دست ندهید :   جزییات جدید از فروش متری مسکن در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *