چگونه استخر باغی ارزان بسازیم؟

ساخت استخر ارزان در باغ، با اهداف مختلفی مانند ذخیره سازی آب و یا استفاده از استخر برای شنا انجام می شود. به صورت کلی اجرا استخر در باغ می تواند فرایند هزینه بری باشد، اما در اینجا برخی از ارزان ترین روش هایی که می توانید ساخت استخر در باغ را با آنها انجام دهید، مورد بررسی قرار گرفته است.

 

ساخت استخر ارزان در باغ

بسیاری از افرادی که قصد ساخت استخر ارزان در باغ را دارند، به صورت دائمی از این استخر ها استفاده نمی کنند به همین دلیل نیز نیازی به هزینه های سنگین ساخت استخر نیست و این افراد می توانند با هزینه ای نسبتا پایین، ساخت استخر در باغ را انجام دهند. ارزان ترین روش ساخت استخر در باغ میتواند استفاده از سازه هایی باشد که به صورت آماده ارائه می شوند. برخی از ارزان ترین روش هایی که در اینجا برای ساخت استخر در باغ بررسی خواهیم کرد:

ساخت استخر ارزان در باغ

  • ساخت استخر ارزان برای باغ با پوشش وینیل
  • استخر ارزان باغی با سازه فایبرگلاس
  • ساخت استخر بتنی

روش های بالا، بهترین و ارزان ترین روش ها برای ساخت استخر در باغ می باشند. در نظر داشته باشید که هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه بررسی خواهیم کرد. بهتر است ویژگی های هر کدام از این روش های ساخت استخر باغی ارزان را بررسی کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید و آن را در باغ اجرا کنید. 

ساخت استخر باغ ارزان با پوشش وینیل

پوشش های وینیل نوعی پوشش از جنس پارچه ای می باشد که با موارد دیگر ترکیب شده است و جنس بسیار مقاومی را به خود گرفته. پوشش وینیل با ترکیب مواد مقاوم ساخته شده است و همین موضوع نیز این پوشش را به مقدار زیادی در برابر مایعات و حتی نور خورشید مقاوم کرده است.

با استفاده از پوشش وینیل می توان استخر های ارزان قیمت باغی را در سریعترین زمان اجرا کرد. برای ساخت استخر باغی با استفاده از پوشش وینیل، کافی است تا یک سازه مناسب برای استخر داشته باشید که در باغ ها می توانید این کار را با خاک برداری انجام دهید. در نظر داشته باشید که صرفا خاک برداری کافی نیست و باید سطح مورد نظر را زیر سازی کنید تا پوشش وینیل سوراخ یا آسیب نبیند. پس از انجام زیر سازی مناسب، می توانید پوشش وینیل را به شکل یک دست در کف استخر قرار دهید و یک استخر باغی ارزان در اختیار داشته باشید.

قیمت استخر ارزان باغ

در نظر داشته باشید که اگر میخواهید از استخر باغی تنها برای ذخیره آب استفاده کنید، استخر پوشش وینیل می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما در صورتی که قصد استفاده از استخر برای شنا کردن را داشته باشید، باید به دقت زیر سازی کف استخر را انجام دهید و این موضوع ممکن است هزینه سنگینی برای شما داشته باشید.

استخر ارزان باغی فایبرگلاس

از بهترین سازه ها برای ساخت استخر ارزان در باغ، فایبرگلاس می باشد. استخر های فایبرگلاس به صورت سازه های از پیش ساخته شده هستند که در کارخانه قالبگیری این محصولات انجام می شود و معمولا در اندازه های استانداردی تولید شده اند. شما می توانید این استخر ها را در هر محیطی که دوست دارید نصب کنید، اما این سازه ها نیز نیاز به زیر سازی دارند. 

در صورتی که نیاز به استخر ارزان قیمت باغ برای شنا کردن دارید، استفاده از سازه های فایبرگلاس بسیار مناسب است. برای زیر سازی این محصول باید محیط مورد نظر گودبرداری شود و بعد از صاف کردن محیط، می توانید اطراف استخر را با شن و ماسه پر کنید و از سازه فایبرگلاس را در محیط آماده شده قرار دهید. 

استخر ارزان باغی فایبرگلاس

زیر سازی این استخر ها بسیار ساده تر از مدل های دیگر می باشد و همین موضوع نیز این محصولات را گزینه بهتری برای استفاده به عنوان استخر شنا، کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که این استخر ها در مدل و ابعاد محدودیت دارند. با توجه به اینکه قالب های فایبرگلاس در ابعاد استانداردی تعریف شده اند، شما نمی توانید استخر فایبرگلاس را با طرح های مختلف و مناسب با محیط شخصی سازی کنید.

از مزایای سازه فایبرگلاس استخری، می توان به هزینه پایین و طول عمر بالای این محصولات اشاره کرد. توصیه می شود در صورتی که از این سازه ها برای استخر شنا استفاده می کنید، حتما سیستم تصفیه استخر را با استفاده از فیلتر استخر در نظر داشته باشید. 

ساخت استخر بتنی

استخر های بتنی جزوه سازه های ارزان قیمت باغ نیستند، اما جزو بهترین سازه ها می باشند که طول عمر بسیار بالایی دارند و شما می توانید از آنها به مدت طولانی ترین نسبت به سازه های دیگر استفاده کنید. 

سازه های بتنی را می توانید به هر شکل و فرمی که دوست داشته باشید اجرا کنید و محدودیتی در طراحی این استخر ها وجود ندارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که این سازه ها نیاز به آرماتور بندی دارد و مدت زمان اجرای آنها نیز نسبتا بالاست.

ساخت استخر ارزان بتنی

بهترین گزینه برای ساخت استخر شنا در باغ، استخر های بتنی می باشند که می توانید به راحتی سیستم گردش آن و سیستم تصفیه آب نیز برای آن در نظر بگیرید و یک استخر 4 فصل که دارای گرمایش باشد را راه اندازی کنید. این نوع استخر ها در تمامی فصول سال قابل استفاده هستند و هر زمان که دوست داشته باشید، می توانید از آنها استفاده کنید.

ارزان ترین روش ها برای ساخت استخر در باغ

روش های مختلفی برای ساخت استخر ارزان قیمت وجود دارد، که برخی از آنها را در این مطلب بررسی کردیم. اما به صورت کلی باید هدف خود از ساخت استخر را در نظر بگیرد و سپس شروع به ساخت استخر کنید. 

اگر قصد شما از ساخت استخر باغی ارزان، جمع آوری آب می باشد، بهتر است تا از استخر های پوشش وینیل استخر کنید که ساخت آنها هزینه بسیار کمتری نیاز دارد و به راحتی می توانند آب را در خود نگه دارند.

اما در صورتی که ساخت استخر را با هدف تفریح و شنا در باغ انجام می دهید، بهترین گزینه ها برای شما استخر های سازه وینیل و استخر های بتنی می باشند. بین این دو سازه نیز، در صورتی که نیاز به سیستم گرمایش، تصفیه آب و … داشته باشید، سازه های بتنی امکانات بهترین را به شما ارائه می کنند. در حالی که استخر های پیش ساخته فایبرگلاس، می توانند به عنوان یک سازه معمولی تر و با قیمت پایین تر در اختیار شما باشند.

جمع بندی

این مطلب توسط تیم تحریریه آچارسی تدوین شده است. آچارسی به صورت تخصصی در زمینه ساخت استخر https://achar30.com/ساخت-استخر/ فعالیت دارد. برای دریافت خدمات ساخت استخر ارزان و ساخت استخر در باغ یا استخر خانگی، می توانید به این مجموعه مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که آچارسی طراحی و ساخت استخر را در سراسر ایران انجام می دهد.

 

این مقاله یک رپورتاژآگهی است و مجموعه مسکن کیان هیچ مسئولیتی در قبال صحت و درستی این محتوا ندارد و بررسی این موضوع به عهده کاربر خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *